Vara nöjd med sig själv! Grunden för att lyckas?!

En sak är säker för att nå uppsatta mål och framgång i livet krävs uppoffringar, hängivenhet och hårt arbete!

Vd:n för det framgångsrika företaget som kör sin röda ferrari och plockar ut en halvmiljon i lön varje månad föddes inte i sin Ferrari!  liksom Mr.Olympia i Bodybuilding inte fick sina muskler och sitt rika kontrakt sittandes framför tv:n med en påse ostbågar i famnen...

Livet handlar mycket om att våga, våga utmana sig själv genom att ta sig fram till uppsatta mål! Skulle man våga om man inte tyckte om sig själv? Utan självförtroende står man still...

Ja lärde mig tidigt att man måste acceptera den man är,vara nöjd, tro på sig själv och våga!

Det var inte alltid lätt att växa upp som adopterad, vi var 30st i min klass i skolan, 29 vita och en mörkhyad, när någon klass kamrat blev retad för sin gröna mössa kunde han dagen efter byta till en röd snygg mössa och "passa in"  när jag blev kallad negerjävel osv osv kunde inte jag gå hem och byta till vitt skinn för att passa in...

Minns en gång, tror ja var runt tio år, på väg hem en vinterdag från fotbollsträningen, kom ett gäng killar på mopeder, de skrek -Inga svartingar på våra gator och jagade ut mig på isen på en sjö, jag trillade igenom isen men lyckades ta mig upp o hem....

Skulle jag stanna hemma och inte våga gå till min fotbollsträning dagen efter??? Mitt mål var att bli duktig i fotboll, hur skulle det gå till om jag stannade hemma? Nästa dag gick jag på samma väg samma tid...

Ja tycker inte att det är något fel alls att tro på sig själv och tycka om sig själv, den känslan är snarare ett måste för att man ska våga ta sig fram i livet och nå uppsatta mål!  Bara för att man tycker om sig själv behöver ju inte det betyda att man tror man är bättre än någon annan!  Och tycker man om sig själv och är nöjd med den man är behöver man aldrig vara avundsjuk utan kan glädjas med andras framgång!

Motivationen finner man i sig själv, när rätta känslan sitter i kroppen och ni verkligen vill... tro på er själva, tyck att ni e bra och ta er fram till era mål!


Tavla på mig själv i lägenheten...Ego?? Nja kanske lite! men mest tillfreds med den jag är :)



Motivation, Inspiration, självkänsla, tillit & Självförtroende...
HITTA DET I ER SJÄLVA :)
///
Ederer


Kommentarer
Postat av: Sebastian

Bra skrivet Johan. Jag vet att du är en kämpe och att du kommer lyckas med alla dina uppsatta mål :)

Ha nu en bra start på 2010 och ta hand om dig!

2010-01-01 @ 21:20:22
Postat av: dessan

jäklar vilken snygg tavla ;) ingen blyg size direkt.

2010-01-01 @ 22:45:37
URL: http://bigd.blogg.se/
Postat av: nicke

sjukt bra skrivet edrer, självförtroendet verkar det inte vara något fel på;)

2010-01-02 @ 12:48:15
Postat av: Svante

Väldigt bra skrivet=)

2010-01-02 @ 13:13:51
Postat av: Ampe

100% rätt har du i det du skriver, True Inspiration!



Good Luck in 2010!!!

2010-01-04 @ 12:39:34
Postat av: lisa

ord som stämmer så bra Johan :)



får alltid motivation till tusen av din sida!!!



Önskar dig ett gott nytt år! Kram*

2010-01-04 @ 12:41:59
Postat av: sami

hej brukar du ta massage isf. vad för slags och hur ofta?

2010-01-06 @ 19:25:46
Postat av: Jon@s

Jag känner igen mig i det du skrivit i inlägget. Jag är oxå adopterad och i bland så kände jag precis som du, man kunde liksom inte gå hem och byta den där mössan för att passa in. Men man kämpade på ändå. Forstsätt inspirera och motivera som du gör.

2010-01-07 @ 23:10:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0