Another day in the diet game :P

Klockan ringde halv fem imorse och kl 5 stod jag på gymets löpband för 3timmar kardio... No time to beeee laaazy :D

Hem duscha, äta 30gram havregryn och 60gram protein, laga och väga dagens matlådor och iväg för att hämta upp vännerna för en ny dag på stranden.
Finns massa sjöar och olika stränder så vi provar en ny varje dag, idag hamnade vi på en strand där  vi även träffade på min coach och vän P-A Andersson som var där med sina härliga grabbar :)

Även att det vissa stunder är lite för varmt och min dietskalle snurrar rejält försöker jag ha kul, koppla av och ta till vara på de få sommar dagar som vårat avlånga land erbjuder varje år!

Från dagen..


Vissa dagar när man är riktigt låg & hungrig, när det räcker att man tappar en liten gurkbit på golvet och vägen ner för att plocka upp den känns som 10mil, när det känns som hela världen rasar samman för man bara hittar den ena strumpan :D  Skulle jag vilja göra som P-A`s grabb Lowe gjorde idag när det för en stund inte var kul att bada och storebrorsan bara ville retas...

Gömma sig för världen och låtsas som "problemen och det jobbiga INTE fanns" , sen titta fram igen när alla jobbiga bitar fallit på plats av sig självt :)


Så lätt kan det vara när man är liten!!!  tyvärr inte när man är vuxen :)   Vill man nå sina mål är det bara att kämpa, kämpa och åter kämpa, ALLT GÅR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Förstår mig inte på folk som ägnar halva sina dagar åt att gnälla och tycka synd om sig själva??? Visst är det tufft vissa dagar, men jag skulle aldrig "tycka synd om mig själv" , jag har ju valt det själv!!!
(tittar man i en del andra bloggar osv är det bara spaltmeter med "tycka synd om sig själva innlägg") 

Ingen har tvingat er att dieta lr hur!!!  Vill man tävla i denna sporten måste man först ta sig igenom en tuff diet så är det bara! samma regel för alla!

Mitt råd! sätt upp ett mål, var glada och ta er dit!  LR..  Ät en god lasagne och börja spela "bowling"  istället, för finns inte glädjen i grunden är det väl inget värt ändå??? Viktigast att man mår bra, lr hur :)


Sköna dagar nu och för varje dag kommer man ett steg närmare målet!
///
Ederer

Kommentarer
Postat av: Julia

bra skrivet :)

men ibland är de faktiskt läge att tycka lite synd om sig själv, t.ex. när man blir sjuk, inget man kan styra över men ändå drabbas man.. så tyck synd om mig, jag är sjuk :D haha!

2008-07-30 @ 10:30:47
URL: http://juvlijja.blogg.se/
Postat av: Rasmus Andersson

En sann fighter är vad du är Johan, blir bara mer och mer imponerad av hur mycket du orkar för varje gång jag tittar in här!

Fortsätt köra på hårt, det är många som tror på dig!!



MVH

Rasmus

2008-07-30 @ 11:41:25
Postat av: Rasmus Andersson

En sann fighter är vad du är Johan, blir bara mer och mer imponerad av hur mycket du orkar för varje gång jag tittar in här!

Fortsätt köra på hårt, det är många som tror på dig!!



MVH

Rasmus

2008-07-30 @ 11:41:46
Postat av: Ederer

Julia!



Skillnad på att vara sjuk och dieta av egen vilja men ändå tycka synd om sig själv!!!!!! ...Aldrig kul att vara sjuk)= speciellt inte denna värmen...



Krya på dig, vi ses en sväng på Söndag, men inte om du är sjuk :)

2008-07-30 @ 22:02:50
Postat av: Ederer

Rasmus!



TAckar och bockar:) lovat mig själv och mina nära & kära att slita arslet av mig hela vägen, sviker inte mig själv lr de som står mig nära!!!



Tack för ditt stöd, känns grymt med allt stöd i ryggen!!!!!!!!!



MVH

2008-07-30 @ 22:04:26
Postat av: Julia

Jag är frisk de lovar jag :)

Ses då !



Lycka till o kör hårt i helgen :)

2008-07-30 @ 22:39:47
URL: http://juvlijja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0