The heeeet is on :)

Värmen är verkligen här och "sommarträningen" är igång vilket innebär gympass på absolut max 1timme och prio nr1 är inte fokus på att växa i gymet utan att njuta av sommaren, de muskler man eventuellt tappar går fort att återta när man skärper mat, sömn och intensiteten i gymet!  

Ja brukar varje sommar (med undantag från förra, dietade för tävling) ta två veckor helt ledigt från gymet och som sagt bara vila och njuta! men hoppar över det denna sommar och kör istället "sommarträning"  utan krav och måsten :)

Splittar kroppen på fyra pass i veckan: dag1 - Bröst, axlar dag2 - rygg dag3 - ben dag4 - Armar, mage och vader körs varannan träningsdag...

Maten ser ut ungefär så här en vanlig sommardag!

frukost : 2-3dl gröt med proteindrink
mellis: 250g lättkesella där ja blandar i funlight saft och linfrön
Lunch: Kyckling, sallad och ibland lite bulgur
Middag: samma som lunch
Kväll: Protein drink lr lätt kesella

Sen tillkommer två drinkar en innan träning & en efter träning under träningsdagar.... OCH... Blir jag sugen på typ glass vilket jag ofta blir så är det bara att äta på även under vardagar :)
Utöver det använder jag omega3, kalium och vitamineraler som extra tillskott varje dag!

Söndag eftermiddag precis anlänt till  stranden :)


Lite nya uppdateringar finns på hemsidan www.johanederer.se

Önskar Alla friends out there en skön vecka :)
///
Ederer

Kommentarer
Postat av: Alexander

Läste en gammal artikel ur Body (då B&K) att man skulle ha en bra balans mellan natrium och kalium för att vattnet skulle lägga sig i muskeln (tryck) och inte mellan muskeln och huden (slapp)... Är det därför du tar kalium och vilken produkt är det? :D



MVH Alex

2009-06-28 @ 23:04:13
Postat av: Nikke Gävle

fan va grov du är! Keep up the good work.

2009-06-29 @ 11:08:58
Postat av: Anne

Du...Först o främst, jätte snygg hemsida!



Kan inte vara utan att säga ... fan vad bra du ser ut. Jag menar RIKTIGT RIKTIGT BRA. Bästa modell i hela världen. Lätt!!!



Ha det så bra!



-A



Ps. några tävlingar planerat?

2009-06-29 @ 11:33:20
Postat av: Yousef

Shoo Johan!



Hoppas du mår bra och allt är kanon! Jag vill först säga att jag blev lite rörd när du satte upp mitt förra inlägg på ditt blogg inlägg. Trodde inte att lilla jag skulle få en sådan uppmärkelse :D men sen så ska jag ju ej glömma vem jag snackar med ;)det är ju inte vem som helst utan Jätte Omtänksam Härligt Ansvarsfull Nalle = JOHAN :D:D så ville bara tacka för de du ger mig o alla andra och jag skulle vilja veta vart någonstans du tränar? kanske kommer förbi nån dag :) vill också tävla men just nu är jag lååångt ifrån tävlings duglig men det kommer med tiden hoppas jag har nämligen bara tränat i 1,5 år nu och gjord en del små "gains" men resten kommer ju ba med rätt tid och rätt vilja!



Föressten hur gåre med vaderna? du och din coach skulle ju se till att de växer som ogräs :P lycka till med det! juste är det okej om man frågar dig om tips gällande träning, kost och byggning i allmänhet? eftersom Byggarnas värld e så ENRORM när det gäller info om vad som är sant och fungerar! Så man skulle kunna få lite vägledning nu när man e amatör men endå inte vill hamna fel väg! Du e lite som en storebror :);) om du förstår vad jag menar!

Jaha! nu ska jag ner till gymmet snart för ett bröst,triceps pass! Vi hörs sen hopas jag! Ha en riktig skön vecka med underbara upplevelser och minnen för livet kom ihåg lev fullt ut varje dag för vi vet aldrig vilken som blir vår sista ;) Ta hand om dig ;)



MVH Ditt för alltidstora fan och supporter YOUSEF!!

2009-06-29 @ 14:34:54
Postat av: Jocke

Trist att bodyfitness inte finns kvar längre, var alltid kul och se när du var nere och tränade, riktig inspirationskälla. Och starkt av dig Yousef som åkte ner(upp?) till Johan för att få träna med honom. Creds till er båda.

2009-06-29 @ 20:55:10
Postat av: Tim

[email protected]

2009-06-30 @ 18:16:46
Postat av: Ederer

Alexander!



Exakt!! du har helt rätt precis därför jag äter kalium för att hålla vattnet i muskeln! Jag äter rent kalium utan övriga "tillsatser" ...men en viktig grej att tänka på är att det är relativt farligt att "överdosera" kalium så lägg dig på den rekomenderade dosen (om du tänkt börja me det vill säga)



MVH :)

2009-07-01 @ 00:10:30
Postat av: Ederer

Nikke!



Tack!! more to come...



p.s Hälsa Zonecapone från mig! =)



MVH

2009-07-01 @ 00:11:23
Postat av: Ederer

Anne!



Tack kul att du gillade hemsidan!!! och tack för de andra gulliga orden :)



Nja får se hur det blir med tävlingar i år, har andra "projekt" på G, men man vet aldrig...



Ha de så bra:)

2009-07-01 @ 00:13:23
Postat av: Ederer

Yousef!



Tack själv för alla dina fina ord, sånt som är kul att höra ibland!!! vill du komma och träna och få råd osv kan du maila mig på [email protected] så kan vi prata mer om det där!



Jodå är igång med vad träningen, men för tidigt att några framsteg ska synas än, men ska göra allt jag kan för att få till dem, dock en tuff muskel att få att växa då den tål mycket stryk!!!!



Hoppas dina pass rullar på och tack för all support YOUSEF!!!!!



glada hälsningar :D



2009-07-01 @ 00:18:20
Postat av: Ederer

Jocke!



ahhh tack för dina schyssta ord!!! ..verkligen synd att de la ner sthlms byggar gym no.1 - älskade att komma dit och träna förr...



men men... hoppas du hittat nått bra gym och kör hårt! LYCKA TILL MED ALLT!



MVH!

2009-07-01 @ 00:20:36
Postat av: Martin

Tjena Kung Ederer! Jag tänkte kolla med dig ang. mitt upplägg och test av nya kosttillskott (Vet att det är komplement till en bra mat :-)). Jag tänkte köra "Jungle Warfare" samt "Tribusteron, OLIMP" till måltiderna. Innan gym blir det "Massacra, OLIMP" samt "Kre-alkalyn, OLIMP". Vad tror du om det?

MVH/ Martin

2009-07-01 @ 22:50:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0