Kloka ord ;)...

Victor Martinez sa ett par riktigt kloka ord som fler borde ta efter ...

"NEVER SACRIFICE FORM FOR WEIGHTS" ...


Något som är fruktansvärt sant! Rätt utförande är alltid viktigare än att kasta runt tuunga vikter!
Många unga ivriga verkar börja i fel ände, ska ha de dyraste supermegaheavygainermassfuel kosttillskotten och tror att det är det som är hjärtat av träning... FEL!!!

Ett tips till alla ni som är nya, unga, ivriga på att "gymma" och bygga muskler, ta det lungt och börja i rätt ände, att lära sig ett perfekt utförande på övningen med en vikt som man klarar av slår allt!

Din muskel skiter i om du tar "dubbelt så tungt som killen bredvid" och gör fel, men den känner om du gör rätt och blodet strömmar dit du vill, pumpen kommer och tillslut gör det så ont så du måste släppa ner vikten, grattis du har lämnat egot hemma, gjort ett perfekt utförande.... din kropp har inget val än att växa....  BRA VAAAA :D


Lite bilder från kvällens pass.... Pump, Svett och massa kärlek till träning =)



  
  


Kanske fyller på med fler bilder imorgon, blogg.se har krånglat klart med mig för idag!!! men ingen fara på taket, lyxproblem lr hur hahaha :)

Sovdax nu...Kraam =)
///
Ederer


Kommentarer
Postat av: willöööö

Tja



Längesen vi hördes. De var riktig bra predikat! Jag ska börja träna på gym igen, jag spelar lite fotboll här i K-hamn och känner att muskler och leder behöver byggas upp lite igen. Och jag tar till mig ditt råd=)



Vad är nästa satsning nu i programmet för året? Jag vet inte om du skrivit om det och jag missat det. Men ta det igen isf=). Hoppas du hade det bra i Afrika=).



kram Willy

2009-01-15 @ 11:54:08
Postat av: Viktor

Helt rätt Johan! En rätt utförd övning är viktigare än vikten.



Började läsa din blogg nån vecka innan lucia, och väl i Göteborg var dagens höjdpunkt att se Ederers form på scenen.



Måste ge dig cred för din sköna syn på träning. Det Har blivit lite av en grej nu, efter gymet drar man hem och tar en koll på johans blogg.



Hoppas denna eldsjäl fortsätter skriva.



Hade

2009-01-15 @ 23:06:28
Postat av: Niklas

Roligt att följa din blogg:)Läser den varje dag och det är alltid lika roligt när det kommer en uppdatering!



En fråga bara, varför sitter du bak o fram i latsdraget?

2009-01-15 @ 23:26:12
Postat av: Fille

Sjuk högerbicce i koncentrerad curl där. Då menar jag din högra :DD

2009-01-16 @ 18:54:09
URL: http://filletheking.blogg.se/
Postat av: anonym

föjt din blogg länge nu. men har alltid undrat vad du själv ederer maxar i bänkpress?

2009-01-17 @ 23:30:48
Postat av: Ederer

Wille!



Kul höra från dig killen! gyrmt du börjat gymma! alltid bra för kroppen att kompletera sin idrott med lite styrka, bra val!!



Hmm.. vill tävla i år igen, inte klart när än, sen har jag lite andra jobb inbokade närmsta tiden så försöker hålla formen!



Kommer nog neråt snart igen, kanske kunde ta en fika lr så, vore kul :)



sköt om dig o kör hårt ;)

2009-01-20 @ 10:22:56
Postat av: Ederer

Viktor!



Tackar för grymt schyssta ord, kändes väldigt kul att läsa!!



Och tack för att du och alla andra sköna människor följer mig i min blogg!!!



Ha de grymt bra och stoooort lycka till med din träning!



MVH

2009-01-20 @ 10:24:45
Postat av: Ederer

Niklas!



TACKAR SÅ MYCKET!!!!



Brukar variera mig lite ibland, sitter med lite mer "bakåt lutning" när jag sitter omvänt, blir mer som en hammer strenght maskin och tar lite annorlunda... variaton är nyckeln till ökningar!!



Kör hårt!!!



MVH

2009-01-20 @ 10:26:31
Postat av: Ederer

Fille!



Tack =) Kommer mer detta år!!!!! skukt laddad för scenen snart igen!



Ha de så bra!

2009-01-20 @ 10:27:40
Postat av: Ederer

Anonym!



Kul du följer min blogg, TACK!



inte kört tung bänkpress sen -03 så ingen aning ärligt talat... gillar mer lutövningar för bröst! det är ju överdelen det handlar om! vem vill ha "hängbröst" :)



MVH

2009-01-20 @ 10:29:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0