Living the fitness Lifestyle :)

Alla som har mål uppsatta i livet mål som sträcker sig längre än till " Vilken krog de ska gästa nästa helg"   vet att inget är gratis och ord som engagemang, fokus och uppoffringar kommer man aldrig ifrån, hjälp och stöd har de allra flesta vilket underlättar och puschar i rätt riktning MEN... Ingen annan gör jobbet åt en, det får man göra själv!

Jag har många roliga uppdrag osv framför mig i höst som jag är glad och stolt att blivit tillrågad om men självklart även med krav från de olika uppdragsgivarna...
Att uppnå och ta sig fram till ett uppsatt mål innebär både ge & få ....Oavsett  om "få" innebär miljoner på kontot så kommer man aldrig från det där "ge"  (uppoffra) innan... Thats the way it is :)

I många av mina "uppsatta mål" handlar det om kroppen i centrum och precis som för en Affärsman som tvingas resa jorden runt för sina affärer innebär såklart Fitness Life style uppoffringar, men jag skulle aldrig bara för det sitta hela dagen hemma och vänta på att klockan ska bli 19.00 så jag kan ta min kyckling, f*n heller  jag ser till så att matlådan med kyckling är klar så även jag kan följa med ut på massa kul under dagen :)) 

Igår tex gjorde jag precis samma sak som övriga jag umgicks med, fast på mitt sätt ...

*
De åt glass - jag åt kessela
* De köpte sin mat - jag hade min matlåda med
* De åt godis på bion - jag tuggade på en gurka
* De drack Cola - Jag drack cola Zero

Ni förstår vad jag menar, uppoffringar kommer man aldrig ifrån om man har mål i livet men man kan ha kul för det :))

Fredag kväll...En dietvecka avklarad  :))




Kollade förresten på bio igår kväll, den nya Johan Falk filmen, riktigt bra var den!!!

Lördag idag, bästa dagen :)
///
Ederer

Kommentarer
Postat av: ... =)

Har ju iofs inget med inlägget att göra men ville bara skriva och tacka för allt Johan!!!

Man måste känna dig för att verkligen förstå vilken underbar kille du är!

Du skulle behöva få en hink med guld över dig lite då och då :)



Lycka till med dieten, Tror på dig :)



Ha de underbart nu!

KRAMAR!

2009-08-01 @ 12:54:52
Postat av: Oscar N

Hej Johan !



Först o främst så vill jag bara säga att du verkar vara en helt underbar person ! Både på gymmet och utanför gymmet! Du är en av mina förebilder inom byggar världen :) ..



Sen har jag en fråga . Jag är runt 170 och väger 75-76 kg i nästan enbart muskler, och nu vill jag ta steget o deffa ner mig till runt 70 kg. Så jag tränar på gymmet 3-4 ggr i veckan, så ett veckoupplägg ser ungefär ut så här : Pass1 - Bröst , tricep . Pass2 - Rygg , Bicep och pass3 - Axlar , ben + eventuellt mage i dem passen, sen på extra passet blir det kardio + mage . I alla passen så kör jag minst 8or och som max 12or under seten, och kör 4-5 set per övning. Dem dagarna jag inte är på gymmet så är jag ute och springer 6-8 km , och äter även sunt under veckorna :) . Är detta något som jag kan fortsätta med, eller har du några andra förslag på hur träningen kan se ut ? Tips på mat som man kan äta osv ? :)



Ha det kanon, och tack på förhand !



/ Oscar

2009-08-01 @ 16:09:39
Postat av: Alex

tjena johan!

Har följt din blogg i säkert 2-3 månader nu, varje dag (hoppas på update varje dag iaf! haha) och lär säga, den är grym!

Jag kämpar på med träningen jag med, och en vacker dag ska jag komma dit jag vill. Man har kommit en bit på vägen helt klart, men resan är väldigt väldigt lång! Och just nu är det att deffa ner sig som är på listan.

Gillar verkligen den här bloggen pga hur du brinner och delar med dig av ditt liv.

Du är en grym inspirations källa, när man själv har dom där lite "segare" dagarna.

Keep on rockin!!!



//Alex

2009-08-02 @ 15:42:31
URL: http://aihrfors.blogg.se/
Postat av: Nikke Gävle

hej. jag vill återigen påpeka att jag gillar din inställning till träning och livet. Många klarar inte av båda samtidigt. Att på ett bra sätt balansera uppoffringar och slit med allt annat härligt innebär att du förmodligen liksom mig kommer bli en snygg 70åring med en kropp som en 25åring. rätt galet. Men det låter helt jävla underbart. =) keep going strong bro. /Nikke

2009-08-03 @ 10:40:46
Postat av: Nikke gävle

hej igen. glömde ju att fråga. hade du verkligen med dig en gurka in på bion? hade du den i rockärmen? galet!!!! =)) //Nikke

2009-08-03 @ 10:42:09
Postat av: Ederer

... =)



Tack, gullig du e :)



Kram

2009-08-04 @ 22:39:12
Postat av: Ederer

oskar!



Ahhh tack för dina härliga ord, kul att höra!!!



Tycker ditt upplägg ser bra ut, allround! svårt ge tips när jag ej vet vad du äter idag(?) men ett tips kan ju vara att skära ner på kolhydraterna och bara inta dem morgon och efter träning och framför allt skippa dem kvällar! dricka mycket vatten ger en skjuts som hjälper till "skölja bort" lagrade kolhydrater..



mat kan ju vara , kött, kyckling, torsk, andra fiskar... sallad, gurka, tomater, broccoli ..Undvik pasta, ris , bröd och andra kolhydrater... sen är lätt kesella med funlight saft i ett gott mellanmål som är kcal snålt!!



Lycka till och kör hårt nu!!!



MVH

2009-08-04 @ 22:44:39
Postat av: Ederer

Alex!!



HÄRLIGT!!!! TACK för schyssta orden =)



GRYMT att höra att du kämpar på mot dina uppsatta mål, sånt imponerar stort på mig, folk som kämpar för sina drömmar, KEEP IT UP!!!



Önskar dig stort lycka till med allt, a vision without action is only a dream så kööör så det ryker :D :D



MVH

2009-08-04 @ 22:47:39
Postat av: Ederer!

Nikke!



TACK, kul att få höra!!!



Absolut, tränad 70-åring me en het babe siktar jag på hahaah :D :D



Yes hade med 300g gurka! La den lite snyggt i mitt sällskaps handväska och tog fram den när det var mörkt i salen ;) hehe =)



Ha de gott och fortsätt kämpa!!!



MVH

2009-08-04 @ 22:50:35
Postat av: Zebaztian

Snor du mitt bloggnamn din jäkel?!! hahaha. Hoppas allt är bra! Looking good bro! Ha det gott o kör hårt!

Mvh Zeb

2009-08-04 @ 23:06:58
Postat av: Ederer

Zebaztian!



Haha snor o snor, har missat att du har en blogg med det namnet!



Men du!!! Ja startade min blogg 2007, när startade du din?? hehe e nog du som snott hela mitt koncept med träningsblogg ;) ;)



Hahaha skojar me dig :D , kör hårt nu, ses på SM antar jag, nära nu, ska bli kul!



MVH

2009-08-04 @ 23:08:28
Postat av: Zebaztian

Ok, you win my friend! Klart vi ses där! Och om du är på väg till gbg nån gång och behöver nånstans att krascha så säg bara till..

Ha det gott! Mvh

2009-08-05 @ 21:21:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0