Cardio all the way =)

Allt flyter på som det ska och jag känner mig starkare än på länge, vikter jag aldrig tidigare använt i hela mitt liv följer med utan problem...
 Vi spurtar på nu kan man nog säga, dax att bli klar för scenen, hur? mycket kardio, lite mat...en snurrig kombination :P men den funkar för det känns som det släpper lite varje dag även om man inte mår så bra under dagarna, men så fort man sätter in foten i träningslokalen så är det som man kopplar på "reservmotorn" viljan tar över och allt känns lätt för en stund!

Många säger att med för mycket kardio tappar man alla musklerna osv osv osv.... Inte alls säger jag!!! ... Inte om man har ett bra upplägg och är ute i god tid så man kan sakta men säkert skala av kilona i en bra takt utan stress.

 Finns alltid olika vägar att gå till målet! men att "döma ut" kardio upplägg bör man nog tänka om och lära sig vad det handlar om! inte för att det behövs försvaras, I do it my way anyway=) men för att ge ett exempel...
Ni som är lite insatta i sporten , titta på Lars östling som vann tungvikten och var sm`s och för närvarande sveriges bäste byggare utan tvivel..
körde han kardio?? vad sägs om kardio pass som sträckte sig över en hel arbetsdag ibland 8 timmar i sträck... Hade han några muskler kvar efteråt?? ...

Glamorös morgon kardio?  stirra i betongväggen 2.5 timme?
 Inte alls, allt blir vad man gör det till, i min tanke är jag någon helt annanstans...
 6:e December ...Put your mind to it !!!





ska ut och hämta luft en timme med lillebror nu... Sen in och ge ryggen en rejäl omgång!!!


Yes...kardio all the way ;)
///
Ederer




Kommentarer
Postat av: Mike

Fan vad inspirerad jag blir av dig, keep up the good work :) Jag ska börja tävla i bodybuilding nästa år. So maybe I'll see you in the future ;)

2008-10-14 @ 18:39:11
URL: http://mikelindgren.webblogg.se/
Postat av: Robin

Hej Johan! Du är en stor inspirationskälla. Är inne och läser din blogg så ofta jag hinner. Ska själv debutera nu i december, fast jag kör min första tävling i Lund och den andra i Göteborg. Varje gång det tar emot på cardion/träningen så tänker jag på hur jävla mycket kraft och energi du lägger ner och då biter jag ihopa och tänker "Klarar han av det, gör jag det med".



Kör hårt!



Mvh Robin

2008-10-14 @ 20:48:21
Postat av: M

Tjena Johan min inspirationskälla!!!!



lycka till med tävlingen! Hänger med din blogg närj ag har ont om motivation. Sen fick ag veta att det inte är mycket kvar till tävlingen. Kämpa på! Här är en till som hejar på dig!

2008-10-15 @ 16:06:17
Postat av: Victor

Hänger du på biken 2.5 timme varje dag???

2008-10-15 @ 17:11:11
Postat av: Holge

Sen får vi inte glömma att Lars är ett riktigt djur också :D (Y) Hehe =) Men bit ihop nu, inte långt kvar =)

2008-10-15 @ 17:25:04
Postat av: Ederer

Mike!



tack för orden!!

Kul att du ska börja, lycka till sätt upp ett mål o stanna inte för nått :D



Ses framöver då!



MVH

2008-10-15 @ 21:47:41
Postat av: Ederer

robin!



tack så mycket för vänliga orden!!!



lycka till i din debut, bara ha kul o njuta..alla som klarat en diet är VINNARE!!!!!!!!!!!



all the best!

2008-10-15 @ 21:48:48
Postat av: Ederer

M!



tack kul att höra och tack för stödet, grymt!!!



MVH

2008-10-15 @ 21:49:23
Postat av: Ederer

Victor!



på morgonen menar du?? nja olika, ibland mer och väldigt sällan mindre! coachen bestämmer och jag gör :D



MVH

2008-10-15 @ 21:50:17
Postat av: Anonym

Holge!



Djur o djur... han gör vad som krävs, det kan ALLA som har ett hjärta,hjärna och lungor... men inget för vilsna själar....



tack tuffa dagar nu men lovar bita ihop!

2008-10-15 @ 21:51:44
Postat av: Daniel Lindqvist

Tjena johan!

Hoppas allt e bra!

Du har inte funderat på att sätta en liten tv framför cykeln eller så? :p

Bara att sätta på en rockyfilm å köra järnet!



Ha det bäst!

2008-10-16 @ 01:36:19
URL: http://daniel-lindqvist.blogspot.com/
Postat av: Ederer

DANIEL L!



Jodå jag mår som jag förtjänar efter 22veckkors diet=)



Neee behöver ingen Tv... däremot ett kort på den som jag tänker på mest just nu och som gör mig GLAD!!!! vore guld, kan man verkligen tänka på annat....



får fixa det =)



ha de grymt du med!

2008-10-16 @ 13:25:11
Postat av: Jonatan

Kämpa på Johan! Vi är många som inspireras av dig!

2008-10-17 @ 08:39:53
Postat av: Ederer

Jonatan!



Härligt att höra! TACK!!! ska kämpa på!



ha en grym helg!

2008-10-18 @ 14:29:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0