Nere för räkning...

Men inte utslagen...

Ibland kanske man vill för mycket? Pressar sig för mycket?  Skriver från sängen idag, legat helt utslagen sen i Måndags, är ingen skådespelare och det har/är riktigt illa...

Näringsintaget har skett genom nertvingade proteindrinkar ...
 
Hade tävlingen varit imorgon hade jag inte kunnat delta...


Har sagt det förr men kan inte sägas för många ggr, jag har en coach och massa andra fantastiska människor omkring mig som verkligen hjälper mig för att jag ska komma på benen igen! 

Fråga mig inte hur? men igår lyckades jag på något sätt ta mig upp för första gången på tre dygn, få på mig träningskläderna och ta mig till gymet, krafterna räckte ca en timme, med ett avbrott mitt i passet för att springa på toa och spy, fick hjälp att köra bilen hem efteråt... 
När man mår bra och allt känns lätt är det inte så svårt att säga fraser som " låt din dröm bära dig fram" lr "let´s do this" osv osv osv ...

Inte då det verkligen "gäller" , jag har nu ett val... Ja ni läste rätt, finns bara en sak!!! 

Put my mind to it...  Sätta blicken rakt fram och bara fortsätta framåt, smärta är en känsla som går att övervinna (även om det är dumt)  når jag inte ända fram föll jag alla fall med flaggan i topp....

Jobbigaste passet i hela mitt liv med en magsmärta som inte är av denna värld )=


4 veckor kvar... Sagt till mig själv...
Put your mind to it**





Jobbat sen Januari för detta och det ska mycket till om jag inte gör allt för att resa mig...
Nere för räkning, men ingen har räknat till tio än...


Bara Positiva tankar som gäller nu...

///
Ederer

Kommentarer
Postat av: Mike

Kom igen Johan, du klarar det här. Har följt dig rätt så länge nu och jag vet att du kan klara av detta, du är så jäkla stark och inspirerande.

Så kom igen nu, bit ihop ;)

I'll belive in you.....

2008-11-05 @ 14:34:21
URL: http://mikelindgren.webblogg.se/
Postat av: Julia

If you can DREAM it,

u can DO it.



Obstacles don't have to stop you.

If you run into a wall, don't turn around and give up.

Figure out how to climb it, go through it, or work around it.



Som om dom kom ifrån Din mun, Johan. Kör hårt!! :)



2008-11-05 @ 15:10:20
Postat av: Emma

Håller på dig! Kom igen! Du är fruktansvärt stark, du klarar det här.

2008-11-05 @ 15:12:13
URL: http://yournumberfour.blogspot.com
Postat av: Jenny

Tänk att de där inlägget gjorde mig inte ens lite lite osäker på om du skulle ge upp, för efter o ha läst din blogg så VET jag att du är inte den som ger upp, utan går hela vägen in i mål!!!! o vi alla e me dig!! tänk när du står där på scen nöjdare än någonsin!!! ;)



Lycka till! Syns i gbg!

2008-11-05 @ 16:42:28
Postat av: Anna

Som du och jag alltid säger...Halv hjärtat finns inte!!!!



Krya på dig o kör så hårt du bara kan:)



kramar

2008-11-05 @ 17:01:50
Postat av: Jonas

Såg dig i Karlskoga förra veckan i världens form! klart du grejar det här Johan! Lycka till!

2008-11-05 @ 17:39:32
Postat av: FRIDA

ITS HARD TO BEAT A PERSON WHO NEVER GIVES UP.



vi ses om 4veckor johan!krya på dig...!?!?!

2008-11-05 @ 18:45:31
Postat av: Patrik Möller

Bit ihop mannen... Fokusera på rätt saker nu, du är alldeles för nära målet för att vara alla i din omgivning till lags. Familjen och 6 december är det enda du behöver ägna din koncentration åt nu!

Jag vet att du klarar det!

2008-11-05 @ 19:26:19
URL: http://patrikmoller.bloggagratis.se
Postat av: lucas

Som du själv säger Johan så går smärtan att övervinna.

Jag minns vad en tränare sa till mig i slutskedet av en match om tredje/fjärde pris i en av sveriges största ishockeycuper när jag var fjorton år.

Det var tight, det var inte många minuter kvar och jag åkte på en riktig bröstvärmare. Jag såg dubbelt och var inställd på att bryta, men då var det enda tränaren sa till mig; du kör vidare väl?

Jag svarade att det nog inte gick, och då kontrade han med att; äh, vafan. Ryck upp dig, smärta är bara inbilldning. Och jag spelade matchen ut. Så nog fan ska du också klara sista biten. Vi vann dessutom matchen.



Så kör på bara Johan. Oavsett resultat ser jag dig som en vinnare den 6 december!

Och kom ihåg, smärta är bara inbillning!

2008-11-05 @ 19:27:23
Postat av: Nisse

Du är ta mig fan helt galen..och det är det som gör dig till en vinnare..så bit ihop nu så ska jag skrika högt när du kliver ut på scenen i Gbg.

2008-11-05 @ 20:29:06
Postat av: pierre kärfstedt

kom igen nu johan!! vet att du inte ger upp i första taget och vi är många med mej som håller på dej så krya på dej nu och res dej upp hela vägen.kolla gärna in min blogg och du får gärna länka från din sida ha det nu bäst "pirre"

2008-11-05 @ 22:03:43
URL: http://pierrekarfstedt.blogg.se/
Postat av: Martin H

Hola Johan!



Jag vet att du klarar det, med din passion för sporten och beslutsamhet kan du inte misslyckas!



Det är nu du reser dig, det är nu du visar hur stark du är och fortsätter slita dag in och dag ut

tills du får det du förtjänar! Be that machine that works in your head.



Forsätt framåt, jag tror på dig!



//Bloggfan från Norrland

2008-11-05 @ 22:41:17
Postat av: Anna

Tittar in pa din blogg sa gott som dagligen och du ar en stor inspirationskalla! Jag foljde din forra resa upp pa scenen och fram till GULDmedaljen, och jag planerar att folja denna resan anda till malet; scenen och GULDmedaljen. Det ar nara nu... och for att spinna vidare pa vad som hande har i USA i natt sa sager jag: YES YOU CAN!!! =)



Stort lycka till!

2008-11-05 @ 23:09:52
Postat av: Tomas Ederer

NO PAIN; NO GAME! Cause The pain is part of the game!!!



Bara att kämpa vidare som vanligt jag vet att du vill och kommer att göra det. Ville bara säga krya på dig "Lilla" store bror. Älskar dig över allt annat!!!



Death is more universal than life; everyone dies but not everyone lives.

2008-11-06 @ 11:48:03
Postat av: Farsan

Tja Grabben! Du fixar detta,Du har grejat "tuffa"saker förr som inte många andra skulle klara. Men du ä inte som många andra,många andra ä inte min son. DET ÄR DU!! Fokusera på ditt mål och när du tränar å det gör ont, skruva upp musiken å tänk på positiva minnen, skratta lite åt dom, Å trampa vidare. Älskar dig/Pappa

2008-11-06 @ 17:38:19
Postat av: Sofia

Du är Grym Johan! Finns inte ord för vad jag ser hos dig, och jag ser!!

Kommer gråta av lycka när du står på scenen...oavsett...



Tänker på dig!!



(Du behöver inte publicera detta...inte viktigt, skriver till dig och inte i nån blogg)

2008-11-06 @ 22:25:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0