"Fick en tänkvärd fråga idag" ...

Har idag träffat en helt fantastisk liten kämpe som utan tvekan utstrålade mer stryka än finalfältet i världens starkaste man!!!

När han var sex år hade han varit med om en olycka, blivit påkörd när han var ute och cyklade. Efter månader på sjukhus fick han återvända hem igen, helt förlamad från midjan och neråt, och med en svår hjärnskada. Jag hade lite svårt att förstå allt han sa men hans assistent hjälpte till...

Han berättade att hans favorit tidning var Body och att han efter att ha läst ett reportage om mig i tidningen där min blogg stått länkad,  varje dag innan läggdags med hjälp av sin assistent läser min blogg.
Hans stora dröm var att en dag få vara en bodybuilder, han berättade att på hans skola hade de speciella redskap som han kunde träna i...

Efter att vi pratat en stund skulle de gå vidare,  då frågade han mig...

Johan! Tror du att jag någon gång kommer kommer bli en Bodybuilder? det tror inte jag för folk har sagt till mig att jag aldrig kommer kunna bli nån Bodybuilder )=...


Jag svarade...

Du gillar muskler, du följer träningsbloggar, du läser träningstidningar, du älskar att träna...


DU ÄR EN BODYBUILDER!!!!  Precis lika mycket Bodybuilder som mig:)


Sant, lr hur!!
Vem bestämmer vem som är en "bodybuilder"? i min värld, ingen!
Vem har rätten att placerar andra människor i "fack"? i min värld ingen! 
Vem har rätten att bestämma en annan människas begränsningar? i min värld ingen!

Are we human or are we dancers?
 

Dagen fick mig att tänka på en vän till mig som också var positiv och kämpade grymt trots sin livssituation!
Tänker på dig ibland lille Buddy :)



Så till alla ni som inte fattat vad det handlar om...
Sätt gärna dina egna begränsningar, men låt andra få bestämma sina sjäv!
///
Ederer


Kommentarer
Postat av: Andreas

Bra svar! (Rätt svar)





2009-01-03 @ 18:28:41
Postat av: Christer

Hej, Tack för ditt svar på min fråga om bra gym. Kommer nog att bli Pro har kört där tidigare. En annan fråga hur mycket kolhydrater (gram/kg kroppsvikt)tog du under din diet? Jag har tänkt att starta en diet för att se hur pass bra form man kan komma i men när man läser tidningar och pratar med folk så finns det så många varianter.

Det var ett fint inlägg du skrev idag!

Mvh Christer

2009-01-03 @ 19:42:27
Postat av: sid

Otroligt rätt svarat! Stolt över att det finns sånna som du i denna sport!



Mvh Sid

2009-01-03 @ 20:36:43
URL: http://www.fitnessguru.se/
Postat av: Martin K

Stort sagt Johan,

mycket stort!

mvh

your neighbour

2009-01-04 @ 05:49:35
Postat av: Ederer

Andreas!



TACK!

2009-01-04 @ 19:45:46
Postat av: Ederer

Christer!



TAck för orden!



Ja pro blir nog bra, ska själv börja åka dit oftare! sen finns ju gullmars oxå glömde jag säga sist, en liten källar lokal med tuuunga vikter, lite som bodyf!



Det där med kolhydrater är väldigt individuellt vid en diet, beronde på utgångsläge. hur mycket/lite man rör sig per dag.



Kan tyvärr inte ge dig nått bra svar eftersom jag inte vet ditt upplägg i övrigt lr hur du ser ut i kroppen. Men ett tips är att inta kolhydraterna vid två tillfällen under dagen. Morgonen (fyller upp ett tomt lager efter natten) och efter träningen för att fylla glykogen dipåerna och stoppa muskel nedbrytningen.



Lycka till! MVH

2009-01-04 @ 19:51:18
Postat av: Ederer

Sid!



Tackar ödmjukast för dina schyssta ord! de betyder mycket!



Kör hårt nu! (hörde du ska upp på scen snart)



MVH

2009-01-04 @ 19:53:19
Postat av: Ederer

Martin k!



Tack för dina fina ord my neighbour!



MVH

2009-01-04 @ 19:54:28
Postat av: Jenny D

Helt rätt vännen. Hoppas allt e bra med dig. Vart tog fikan vägen? Kram

2009-01-05 @ 10:00:44
Postat av: Ederer

Jenny D !



Tack! Jadå allt e bra..



Är ni tillbaka i Stockholm? Vore kul att få träffa din kille oxå! ja vet vart de gör söders godaste pizzor :D

Nu ska jag åka bort ett tag men hör av mig när jag kommer hem!



Kram vännen!







2009-01-05 @ 10:21:21
Postat av: Jenny D

Va? Jag har ju hört att vi är ihop ;)Eller? hahah nej men Klart vi ska ses..är ju tillbaka nu, så det e bara du hör av dig när du får tid.Kram

2009-01-05 @ 22:23:53
Postat av: johan

Jäkligt bra inlägg!

Du har en skön och ödmjuk inställning! Det är sånna som dig som ska vara sportens ansikte utåt!



Keep up the hard work!!

2009-01-06 @ 10:58:52
URL: http://metrobloggen.se/johanhulle
Postat av: Ederer

JOhan!



Tackar ödmjukast för dina schyssta ord, kul att få höra!!!



ha det grymt bra!!!

2009-01-07 @ 23:19:02
Postat av: Ederer

Jenny D!



haha du hör mycket du :) ...Man får bara en chans med mig o du har bränt din förlängsen, hade chansen då för en nio årsen ;)



Skyll dig själv :P



Kraaam :)

2009-01-07 @ 23:35:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0