Träningspartner! vara lr icke vara? =)

Vad tycker ni?  Visst kan det vara grymt bra att ha en likasinnad och lika motiverad person vid sin sida genom alla tuffa träningspass som hjälper dig de sista onda repsen du inte klarat själv och som puschar på dig när du har en jobbig dag!

Men...

Hur ofta lyckas man hitta den ultimata träningspartnern? som är beredd att ge precis så mycket som du själv vid varje pass? som passar tider och som inte "blir trött i soffan" och ringer återbud 10min innan passet?

Och...

Även om du har den ultimata partnern! Hur blir det när han/ hon är sjuk lr inte kommer ifrån till ett pass? Blir du vilsen och tappar tempo då lr rent av stannar hemma du oxå?


Jag har nog både haft bra tränings kompisar och även den andra sorten som inte "orkat hela vägen" , även den "bra partnern" har påverkat mig negativt, minns att jag förr kunde känna mig "beroende" och tappade lusten när min polare uteblev...

Har sen många år bestämt mig att jag inte ska vara beroende av någon i gymet, tränar mina tänkta tider, Do It My Way helt enkelt och om någon vill hänga med på ett pass är det såklart kul och oftast bara en fördel !

När det passar för båda kör ja alltid med Fredrik =)


MIn Fråga till er!   Träningspartner? Vara lr icke vara ? Lite kul att se vad ni tycker =)



En bild på mig från gårdagens pass, blev inbjuden till City Gym i Västerås, så vi åkte ner för ett pass.. Tack för titten!




Glöm inte svara på dagens fråga =)
///
Ederer

Kommentarer
Postat av: Stoffe

Tjena!

Jag kör alltid själv, känner att man kan hålla sitt egna tempo som oftast blir ganska högt. :) Precis som du säger så behöver man inte känna sig beroende av någon. Men visst kan det vara kul att någon gång ta med sig en polare som man kan köra slut på! ;) Citerar dig: "I'll do it my way!"

Hade bra!

2009-02-27 @ 13:49:12
URL: http://kristoffersjoberg.blogspot.com
Postat av: Palle

Som ovanstående säger så kör jag också alltid själv! Behöver som sagt inte vara beroende av någon vilket är väldigt skönt. Någon gång kan det vara skoj att ha med sig någon om den är lika motiverad som en själv o vill ge allt.



Bra blogg Johan!

2009-02-27 @ 17:21:53
URL: http://paaalle.blogg.se/
Postat av: Tobbe

Inte vara! :P faktiskt... det är trevligt.. men det blir ofta för trevligt och tempot kan försvinna. Om man då inte hittar den ultimata som KASTAR sig på vikterna precis när ditt egna set är slut.. Men det finns ju chanser för slötjöt ;)

2009-02-27 @ 17:27:05
URL: http://mjolksyra.blogg.se/
Postat av: Linda

Hmm.. jag har också tänkt så.. Man kan inte vara beroende av andra när man ska träna.. Det är ofta det inte blir av då!

Fast ibland kan det va bra att få hjälp.. blev nyligen singel å jag saknar nån som kan hjälpa mig mä bänkpressen.. hehe

2009-02-27 @ 18:16:39
URL: http://kissssmeegoodnight.blogg.se/
Postat av: Mike

Exakt samma filosofi som du :) Kör på ensam, do it may way! Sen om någon vill köra med mig så är det kul :)

2009-02-27 @ 18:28:09
URL: http://mikelindgren.webblogg.se/
Postat av: Tommy Ivarsson

Jag är ensam allt som oftast, har kört med partners i flera år förr men senaste året har jag storsatsat medans mina kompisar inte på långa vägar är lika seriösa.

Blev så trött på att ringa och skicka sms 4 dagar i veckan och fick ett "nej, jag orkar inte" 3 utav 4 gånger.

Jättekul när jag tränar ihop med någon men jag är absolut inte bunden till en träningspartner på något sätt. Tycker det funkar bäst så för mig och min egna utveckling.

2009-02-27 @ 22:20:35
Postat av: Cuttan

Tjena Johan. Jag har tränat konstant i 2år å 4månader ungefär, sedan något halvår i tonåren, är 22år nu. I tonåren tränade jag med en kompis å vi lärde oss tillsammans att träna osv. Efter mina handledsksador när jag började träna igen tränade jag i över 1år själv. Sedan har jag haft träningspartners i cirka 8-9 månader för att igen ha uppehåll och nu tränar jag med en kille som är helt ny på detta. Jag får en bättre intensitet när jag tränar själv, dock är det uberskönt att ha någon å snacka med utan att det förstör träningen. Det är även skönt att ha en passare vid tunga övningar, även att kunna träna med en person som man vet kommer utvecklas. Det mest optimala vore en jämnbördig träningspartner som ligger på både samma fysiska nivån å den mentala va det gäller motivation. Så till din fråga svarar jag, en träningsparner skall det va^^

2009-02-27 @ 22:48:11
Postat av: David Näslund

Kär nästan alltid med en polare så jag skiljer mig från ovanstående skribenter. Jag tycker att iaf när jag kör med min "partner" så får vi ett så grymt tempo och vi bara kör. Om man kan förklara det så?

Ibland händer det att vi snackar ett tag mellan seten men oftast är det då välbehövligt.

2009-02-27 @ 23:00:09
Postat av: FRIDA

icke vara!! precis som du säger "i do it my way" med bra musik i öronen kan man få upp ett bra tempo,på egenhand. men också som många har sagt: bara trevligt om man kör ihop med någon ibland ;-)

2009-02-28 @ 11:28:31
Postat av: aisaksson

träningspolare är väl bra. Vissa pass som exempelvis ben är det en stor fördel tycker jag dels för att det är relativt tungt jämfört med många andra muskelgrupper men sen är det fan inte kul att faila i press eller böj=)

2009-02-28 @ 11:51:07
URL: http://aisaksson.blogg.se/
Postat av: William

Tja Big E!



Det beror på inom vilken kategori av träning. Jag är ute och tar en powerwalk varje morgon 1 timme vid 06.00 och då är det grymt att ha en polare! Fan! kan ju inte låta polaren vänta! + att man tävlar ju lite mot varandra, vem går ner mest i vikt=). Men på gymmet är det överlägset med hörlurar (min musik) och att sen få hålla sitt eget tempo!



Kör så det ryker!!



Kram Wille

2009-02-28 @ 18:02:48
Postat av: Anna

Vad svårt. jag säger såhär en närvarande kompis som man kan hejja på lite under passet, skrika nått pepp till och hjälpa lite i nån övning.

Men absolut ingen som står o snckar kläder eller helgens festande, då spyr jag.

Man måste träna med någon som har förstående för sitt träningssätt.

Min bror är dock vääärldens bästa träningskompis! Tyst,effektiv,fokuserad och hjälpsam! ;)

2009-03-01 @ 15:38:56
URL: http://metrobloggen.se/AnnaWedal
Postat av: Jakob Minell

Tjenare Johan!

En träningskompis kan vara, som du säger, både till för och nackdel. Om man har en bra kompis som pushar en så är det bara plus medan det är tråkigt att ha en som man måste tvinga till gymmet. Så mitt svar är gärna träningskompis men han måste vara motiverad. Dock ibland kan jag bli "in the mood" och vill bara vara som en ensam galning som slåss mot vikterna, helt fokuserad på min träning.

Ha det gött!

2009-03-01 @ 22:14:13
URL: http://metrobloggen.se/jakobstraningsblogg
Postat av: Christer

Hej Johan!

Hoppas att allt är bra med dig!

Jag har haft en del träningskompisar under åren och det finns inget värre när man får vänta pga kompisen passar någon annan snackar en massa osv.

Ett riktigt bra passa är med någon som vet hur man passar och fokuserar på träningen, snacka med andra kompisar får man göra efter träningen. Kör man effektivt är man klar under en timme.

Ha det så bra!

2009-03-02 @ 14:30:59
Postat av: Emil

Jag har den ultimata träningskompisen som alltid åker med. Är nästan han som får dra med mig ibland. Men jag låter aldrig något pass utebli pga han. Utan tar då ned mig till gymmet på egen hand och kör det tilltänkta passet.

2009-03-02 @ 17:12:44
URL: http://body4future.wordpress.com
Postat av: Ellie

Hallå!. Jag gillar att ha en träningspartner men det blir inte så ofta, när jag väl har en vet jag att jag kan köra tyngre utan att vara orolig att jag får bänkpresstången lver mig etc. Dock är det svårt att hitta den perfekta jag behöver ordentligt med pusch om jag ska orka ha en träningspartner annars kan jag lika bra vara utan. kör hårt!

2009-03-03 @ 10:29:12
URL: http://ellielilja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0