offseason träning igång :)

Som jag skrev tidigare var det dax att dra igång offseason träningen på allvar  förra veckan! Och ljuger man för sig själv finns det inget kvar, lr hur!!! Så nu är jag igång som jag lovat mig själv...

Första passen  när man drar igång igen är inte så roliga, känns lite vingligt, kontakten med muskeln blir inte den bästa och h*lvete vilken träningsvärk jag haft, stel som en pinne minst sagt, har dock pinat mig igenom de värsta passen och nu är det dax att ta igen förlorade kilon!

Har en "plan" och den är att i varje pass börja med en tuuuuung basövning och max 5-6 reps per set med en längre vila mellan seten för att under övriga övningar mata in massa blod med reps upp till 15 och kort vila mellan seten...

Tycker det funkar bra! genom första tuuuunga övningen koncentrerar man mycket blod till den muskeln som ska tränas och sen fyller man bara på tills bristningsgränsen i övriga övningar med massa reps... Prova och se vad ni tycker!


Måndag kväll, love to be back in the gym :D









P-A Andersson höll i en fullsatt föreläsning under kvällen!!!
 
Jag tror P-A lärt mig de mesta och viktigaste av all sin kunskap så jag stannade i som sagt kvar i gymet, men vet att hans föreläsning var lyckad för folket satt kvar i flera timmar!   Ett tips till er som vill ha bra föreläsare om kost och träning, Ingen i detta land kan mer än P-A och han förmedlar det på ett bra och enkelt sätt så att alla kan förstå!  www.personligtranare.net




Ska ladda upp med lite torsk och broccoli nu, sen iväg till Gymet för ett pass Axlar!

Nu kööööööööööör vi ;)
///
Ederer


Kommentarer
Postat av: Tobbe

Skulle vara kul att gå på en sån föreläsning!

Har Stefan Croona som hjälper till lite med sånt. Han kan värkligen en hel del han också :P Jag tänkte på en sak. Är det inte svårt att hitta kläder när man ser ut som du? :P

2009-02-24 @ 17:22:48
URL: http://mjolksyra.blogg.se/
Postat av: Haje

Tjena Johan!



Tänkte ställa en fråga gällande diet.

Brukar du dricka någon proteindrink eller något annat mellan styrketräning och cardio om du kör cardio direkt efter gymmpasset?

2009-02-25 @ 07:46:07
Postat av: snuttan347

Hej Johan.

Hoppas träningen går bra o att du njuter av livet.

Och att din mage är under kontroll nu.

MVH/Pernilla

2009-02-25 @ 12:12:40
Postat av: Ederer

Tobbe!



Ja man kan säkert lära sig massa nytt på såna föreläsningar, helt klart!



Haha hur ser jag ut då :D ..Nej inga problem, gillar kläder så gör inget om jag får leta lite extra efter det som sitter bra =)



MVH

2009-02-27 @ 13:03:13
Postat av: Ederer

Haje!



Nej men jag tar BCAA mellan styrka och kardio för att bromsa muskelnedbrytningen! (det optimala för att inte "tappa muskler" är ju att dela på passen. typ kardio morgon och stryka kvällen...)



MVH

2009-02-27 @ 13:04:57
Postat av: Ederer

Snuttan!



Hoppas allt är bra med dig oxå! längsen jag såg dig.. Jag tränar som vanligt och mår bra, magen funkar som den ska igen!



Ha det så bra!

2009-02-27 @ 13:07:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0