Måndag - Ny dietvecka =))

Hade som jag skrev ställt klockan imorse för första gången på ca ett år (förra dieten)  märktes att man blivit bortskämd med enbart sovmornar i ett år för f*n va snurrigt det var när klockan ringde haha :))  Men upp kom jag och ut på powerwalk på tom mage och endast laddad med skön musik i lurarna!

Min tanke träningsmässigt ser ut såhär i tid per dag just nu . Morgon 1timme kardio , eftermiddag 1 timme gym och kväll lr direkt efter gym 30min kardio...  Vill inte stressa kroppen mer än så för på low carbs blir inte återhämtningen densamma...

Tog lite bilder dagen innan dietstart och ingen är gladare för det än jag =)  för ja har tyckt det gått trögt med brännandet av fett, men när jag idag tog bilder och jämförde så har det hänt riktigt mycket på tre veckor!!! 
Jag har i min bok gått från totalt värdelös form till dålig form, alltid nått =)   och efter dålig kommer bra och sen kommer bäst :D  ... Just keep going!


Ben på schemat idag, fanns bara en tanke i min skalle när jag klev in på gymet... DRIVE IT ALL OUT =)


10set benspark med ett dropp
10set benpress
5set knäböj i smith
5set utfall med hantel
6set lårcurl för baksidan... 30min kardio- Löpband

Utfall- Last man standing ;)


Efterdrink, bästa på hela dagen!!! Idag 50g whey protein & 50g vitargo!
Vågen stod på 98.4kg tömd direkt efter passet...


Dax packa lite, ska imorgon efter morgon kardio, inget fusk inte =) åka och hälsa på familjen några dagar och samtidigt hämta hem nya bilen som är klar=)

Ses On the road!
///
Ederer


Kommentarer
Postat av: Si.

Keep the good work up!

Du är en ren inspirationskälla!

Riktigt grymt!! Fortsätt med bloggen, vi är många som beundrar det du gör! ;)

2009-08-25 @ 05:59:47
Postat av: Amigo

Tjena, har en fråga.

Bryter man inte ner mer muskler när man kör cardio efter ett pass? Eftersom du(min inspirationskälla) gör det så funderar jag på och göra det också.



MEN jag får höra att det är dåligt som gör att jag inte vågar stiga på gåbandet efter ett pass.

2009-08-25 @ 17:09:27
Postat av: Thomas

Hejsan har en fråga.

Kör du alltid med 50g protein blandat med 50 g vitargo efter träning eller är det bara nu under dieten? Grym form!! keep going :)

2009-08-25 @ 18:15:53
Postat av: Ederer

Si!



kul att höra!!! tack!!! ja ska blogga vidare =)...



Ha de gott!

2009-08-26 @ 11:12:27
Postat av: ederer

Amigo!



Det mest optimala är ju att köra kardio och gym i två separata pass på dagen.



.. MEN om man (som jag) kan tycka´att det är soft att fixa både kardio & gym på samma gång för mer tid över till annat så FUNKAR DET att köpa BCAA och ta 10-15gram direkt efter styrkan för att skydda musklerna inför kardio... BCCA gör så att du inte tappar muskler vid kardio efter passen!!



mitt tips BCAA ... det tar jag innan min kardio!



MVH

2009-08-26 @ 11:17:19
Postat av: Ederer

Thomas!



under off/uppbygnads säsong kör jag alltid samma kolhydrat mångd som min kropps vikt är för att fylla heeela kroppen för att kunna växa efter passen! alltså väger jag 100kg tar ja 100g kollisar i drinken...



OCH nu under diet varierar ja med som högst 70g kollisar och som lägst 30g efter passen, allt för att lura kroppen släppa fett och aldrig bli van med ett mönster. så typ bendag ligger ja högt och tex en armdag ligger ja lågt, för de går ju åt mer till ett benpass... hoppas du förstår min tanke!



protein är alltid 50g!



mvh

2009-08-26 @ 11:22:25
Postat av: dessan

Utfall var det en elak jävel som uppfann. Jag hatar skiten, och jag hatar att den tar så förbannat bra!

2009-08-26 @ 20:08:13
URL: http://bigd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0