Okey...

Ska berätta varför jag kör en diet som sträcker sig över ett halvt år...


Onödigt lång tid att vara hungrig och låg säger vissa (?)

Så lång diet behövs ju inte säger andra (?)


Stämmer säkert(?) för vissa! Dock inte för mig...


Jag gillar livet! Träning är en del av mitt liv, alltid,¨ men diet kommer aldrig vara det förutom innan tävling.


Att ständigt vara låst och fanatisk i "hårdast med mest tryck på stan vinner" tänket i hjärnan kallar inte jag leva!!!


Att inte kunna koppla av på ett mysigt fik med största kanelbullen utan man måste ha en medsmugglad proteindrink i väskan som måste tas prick 17.00 ,Kallar jag heller inte att leva!!!


Att ständigt gå runt och vara hungrig och för trött för att orka umgås med polarna bara för man är "rädd" för att "ådran" på magen ska försvinna kallar jag inte leva!!!


Finns ingen mall för hur man ska leva sålänge man respekterar andra, vissa kanske tycker det är värt att ständigt gå runt med "det fanatiska diettänket" och på så vis kanske bara behöva dieta i "3månader" istället för "6månader" som mig...Grattis :P Ni tjänade tre månader! men jag tjänade "livet" ;)  Som sagt, mitt sätt att se på det:!!!


För mig handlar livet om så mycket mer än "att ha ådror på armarna" året runt...


Därför behöver jag sex månader på mig för att komma iform till tävling, för jag lever livet fullt ut mellan satsningarna, gör det jag känner för och inte vad som står i "kaloritabellen"...


Har sen förra tävlingen 1.5års tid gjort vad jag vill varje dag, ätit vad jag vill....Därför kan jag *le* genom hela denna diet, känner mig inte det minsta fanatisk lr behöver tycka synd om mig själv! (som många gör när de dietar), visst jag gör det med 110% fokus nu, men kan och kommer lika fort få distans till det, den 7:e december är det över för denna gång, julbord och utlandresa med familjen väntar:)

Är inte "rädd " för att pressa mig när det gäller!!!
(bild från förra dieten, utmattad med isbitar på handlederna efter 3.5timme i sträck på cykeln)




MEN!!!!! Efter 6.e December är valet självklart ... Alla fall för mig!



Tränat två dagar nu och det känns bättre & bättre! Blev riktigt sjuk en vecka, men ingen stress!


Carpe Dièm!

///

Ederer


Kommentarer
Postat av: Julia

Bra där!

Man ska kämpa tills man faller, om de nu skulle hända. Och faller man så är det bara att resa sig upp, och fortsätts kämpa ;D Keep on!

2008-09-17 @ 01:28:59
URL: http://juvlijja.blogg.se/
Postat av: geat big

det va bra skrivet klart man ska leva efter deffen vänner växer inte på träd presis kör hårt

2008-09-17 @ 02:52:09
Postat av: Jimmy Jönsson

Jag instämmer med dig broder. Bodybuilding är ingen sport, det är en livstil, det där vi gör på scen det är bara en rolig grej :) Sen tycker jag att lagom är bäst. Man kan vara i hyfsad form trots att man är off, för tränar man hårt så kan man också unna sig en kanelbulle, groggar, skräpmat då och då, för det blir ju inte var dag ha ha. Skönt du är tebax på benen. Tyckte lite synd om dig där ett tag, tänkte: Vad har hans immunförsvar tagit vägen, har det också blivit sjuk. Jag drar på torsdagnatt, så vi hörs mer när jag kommer hem. Ta hand om dej. Biffiga hälsningar JJ

2008-09-17 @ 06:49:52
Postat av: Joel

Så jävla rätt tänkt! :) Fan vore livet utan alla dom härliga stunderna man kan gå ut o käka, dricka ett glas vin med familj & vänner, kanske ta sig en eller ett par kalla öl till fotbollsmatchen utan att känna ångest. Bara o bita ihop o visa lite karaktär när det väl gäller..

2008-09-17 @ 08:08:10
Postat av: Jeppe

Nåväl, nu har jag förbrukat alla mina bra ord för dig, så du får klara dig utan =) Nädå, skämt o sido, fruktansvärt kul att du står på dig. Mycket bra skrivet ska också sägas!



6:e december, hoppas du bokade en resa till mig också, du kan ju inte svika mig, jag är ju nästan din högra hand, hehe. =)



Sköt om dej!



2008-09-17 @ 21:07:35
Postat av: Ederer

Julia!



Sant! men förhoppningsvis behöver man aldrig falla om man endast koncentrerar krafterna när det behövs och har distans resten av tiden :D



Kämpa på du me, inte långt kvar nu ;)



ciao!

2008-09-17 @ 22:56:55
Postat av: Ederer

Geat big!



TAck! Ja absolut! ska börja nya året med att VERKLIGEN skämma bort alla de som stått bakom mig men ändå inte fått lika mycket tillbaka... Men det kommer jag ta igen det kan jag LOVA!!!



Peace*

2008-09-17 @ 22:59:19
Postat av: Ederer

Jimmy Jönsson!



Visst är det så, eftersom man är aktiv och träning är en del av livet, blir ju oxå vardagstänket en naturlig del! träning och kost går hand i hand!!! ... men blir man sugen på något gott så blir man och inte hela världen om man stannar med mys i soffan istället för ett pass =).... vara fanatisk mår ingen bra av!!!



ha en trevlig resa till USA nu mannne!



Kram=)

2008-09-17 @ 23:02:14
Postat av: Ederer

Joel!



exakt samma tänk som mig!!!!!! ..räcker gott och väl att tända elden när det verkligen gäller... Livet är fullt av saker man mår bra av, skulle aldrig "tappa bort" livet i tonfisk burkar och fastna i gymet en fredagkväll när man kan äta gott med vännerna.... med lite distans mår man bäst och även de i ens omgivning!!



ha de så bra!!!!!

2008-09-17 @ 23:05:43
Postat av: Ederer

Jeppe!



Tackar för orden=) skrev som jag ser på livet i allmänhet och träning i synerhet!



hahaha ja om du kommer fram och presenterar dig så jag vet vem du är kan vi säkert smuggla me dig på resan hehe=)



detsamma take care*

2008-09-17 @ 23:08:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0