Hemma igen:)

Road tripen avslutades igår med ett pass på Träningslagret i Karlskoga,( fick se när jag kom hem att ett annat gym hade extra öppet för vi skulle komma förbi, STORT TACK!! , såg det tyvärr försent, men nästa gång kommer jag gärna förbi) drog direkt efter det mot Sthlm igen, haft en soft trip med massa träning och lite mat :P ... Hann tyvärr inte träffa så många vänner osv, men det tar vi igen efter tävlingen!

Fortsätter dieten med full fokus från hemmaplan igen!  Första stoppet , massage om 40min =)


En bild från gårdagens pass-  Det sista passet för denna gång "on the road" ...



Ses ikväll igen!

Kram
///
Ederer

Kommentarer
Postat av: Martin

Hej Johan!

Först ville jag tacka för en grym blogg med kul läsning sena kvällar framför datorn.

Har läst nu speciellt under din diet och måste säga att det låter tufft men det är snart målgång!



Men min fråga var i alla fall vilken viktklass du ska tävla i? har läst runt och kollat men inte riktigt kunnat hitta nånstans där du skrivit om det?

Ha det grymt

Hälsningar Martin

2008-09-08 @ 13:59:53
Postat av: H

Sjuuuukt kul att se dig träna igår i Karlskoga Johan!

galet stark är du också, de tyngsta hantlarna har varit orörda länge tills du kom och "bollade" med dem igår i hantelpressar!



Extra kul att du är så trevlig och omtyckt (såg allt att du fick en kram av den gamla damen:D), tack för du tog dig tid när jag frågade efter lite tips!



Vänta inte förlänge med nästa besök!!!



2008-09-08 @ 14:26:26
Postat av: Anonym

Din överkropp är verkligen brutal Johan! Ser kanon ut i mina ögon :)

Hoppas du bjuder på ordentlig show den 6e december?

Har biljett på rad 5 :D



Lycka till sista biten



//jonathan

2008-09-08 @ 20:21:49
Postat av: Ederer

Martin!



TACK kul som f*n att du följer mig i bloggen!



Stämmer inte skrivit det någonstans, vet inte till 100% än om det blir -90kg lr -80kg , långt kvar och svårt att säga hur mycket mer som ska bort, vi kör efter spegeln tills det ser bra ut!



Ha de så bra!

2008-09-08 @ 21:22:35
Postat av: Ederer

H!



Tackar det är alltid kul att komma "hem" och träna och träffa familjen!



Bara kul om man kanske kan ge något råd osv,ja är ju ingen expert men försöker hjälpa till så gott jag kan alla fall :)



Hehe jag är alltid som folk är mot mig, vill någon kramas? då kramas jag gärna :D



och du...så stark e jag inte, men man kommer l¨ååååångt med rätt vilja och inställning!



Kommer snart tillbax! lite mindre och lite klenare, men förhoppningsvis i bätter form :D



MVH



2008-09-08 @ 21:28:32
Postat av: Ederer

Jonathan!



TAckar så hemskt mycket för orden om fysiken, grymt kul att höra!



Jag har tränat sen 1 januari och gett allt varje dag, gymet och matvågen har varit mina bästa vänner!!! Så jag LOVAR att jag den 6:e december ska göra allt jag kan för att bjuda dig och alla andra på en ordentlig show!!!!!!!!!



Varma hälsningar!

2008-09-08 @ 21:31:38
Postat av: Holge:)

Formen börjar se riktigt bra ut nu !! Inte långt kvar !! :)



Glöm inte att fixa material till 'you know what' :)



MvH

Niclas

2008-09-08 @ 21:56:13
Postat av: stor

du ska absolut inte gå i -90kg alldeles för liten. satsa på -80kg där har du en chans.

2008-09-08 @ 23:01:53
Postat av: Ederer

Holge!



TACK! mig gör det inget om tiden går fort, JULBORD EFTER!!!!!!! :D :D



Nejdå glömmer inte, ska bli kul!!



MVH

2008-09-09 @ 00:11:28
Postat av: Ederer

Stor!



Tackar ödmjukast för expert tipset!!!!!



Chansen har väl alla som ställer upp och tävlar oavsett viktklass, ingen tävling är avgjord på förhand...



Ska komma ihåg ditt expert tips den 7e december, dagen efter tävlingen.......



MVH

Liten ;)

2008-09-09 @ 00:20:57
Postat av: Patrik Nilsson

Rolig kommentar från "stor" , men han kanske ser något som alla andar inte kan se lol , du har en av sveriges fylligaste fysiker med runda musklebukar som ger ett massivt intryck minst sagt!



"för liten" för -90kg, det var dagens skämt!!!



Kör hårt nu Johan, vi är många som håller på dig!

2008-09-09 @ 00:40:10
Postat av: Micke

Hej igen, glömde tillägga att mitt mål är att bygga muskler och ev tävla när man har byggt upp en bra grund :) // Micke

2008-09-09 @ 13:35:15
Postat av: Fredde

Ser lite tunn ut ;) nej men allvarligt vill du inte avslöja lite bilder utan tröja, byxor osv.. så man får se hur det går för dig? :D

Lycka till! MVH!

2008-09-09 @ 17:13:16
Postat av: Tim O

Hej vad är din diet lista du kan ju skicka et mail till mig på [email protected]

2008-09-09 @ 17:19:52
URL: http://timorrmalm.blogg.se/
Postat av: stor

ni tog min kommentar fel ederer är enligt men en av dem med absolut snyggast fysik idag i sverige, som någon sa tidigare riktigt fylliga muskelbukar och bra peak på det mesta. Dock står jag fast vid pga. hans längd och storlek att han passar bättre i -80kg.

2008-09-09 @ 17:39:56
Postat av: Ederer

Patrik Nilsson!



Tack, grymt kul att höra såna ord om fysiken... ska göra så gott jag kan och viktklass e inte viktigt, ska se bra ut i spegeln, kvalite för kvantite :)



MVH

2008-09-09 @ 23:10:41
Postat av: Ederer

Fredde!



Hehe känner mig tunn, dieten spökar varje dag... visst kan slänga in några bilder efter nästa formkoll på fredag, dock sååååå dåligt ljus där vi kollar formen...bilderna blir inte rättvisa )= ..men JUST FOR YOU ::::::::::::P



MVH

2008-09-09 @ 23:12:39
Postat av: Ederer

Tim 0!



nej tyvärr det får jag inte, upplägget är något vi håller inom teamet...



MVH

2008-09-09 @ 23:13:58
Postat av: Ederer

Stor!



Jag tog inte illa upp på något vis eftersom jag valde att publicera ditt innlägg!!!



Väger på bilden du ser i detta innlägg 95kg, tror det kan bli svårt att ta bort 15kg från det, tror inte heller att det kommer behövas!



om jag blir för "tömd och utdragen försvinner hela tanken med min fysik....



Men man vet ju aldrig vart man hamnar, kanske rasar som f*n när vi drar åt hårt snart!?



Ha de grymt bra o kör hårt!



MVH

2008-09-09 @ 23:24:10
Postat av: Tim O

Ederer!





Okej men har nå nått annat att rekommendera när det gäller diet kost ? tack för svar



MVH Tim

2008-09-10 @ 09:24:31
URL: http://timorrmalm.blogg.se/
Postat av: Fredde

Tack, kommer bli kul och se :D men du jag hade en annan fråga också, du har inget tips om några sköna och snygga gym byxor att tipsa mig om? ;)

Kör hårt grov! . MVH!

2008-09-10 @ 16:18:43
Postat av: Micke

Hej, jag tränar mån,tis. vilodag ons. och tränar tor fre. och vilar helgen, är de bra upplagt? jag tar en drink Whey-80 varje gång efter träning och morgon. Och innan träning tar jag en drink Rage koffein. men vet bara inte hur ja ska lägga upp mitt schema så ja inte tränar alla muskler samtidigt. Tänkte om du skulle vilja lägga upp ett scchema med muskelgrupper åt mig :) skulle va as sjyst :) ska man träna på lördagen oxå? eller är de bra som jag har de? och angående dieten så drar jag ner mycket på kalorier, och äter gott på helgerna :) Hör av dig // Micke

2008-09-11 @ 11:55:21
Postat av: Anders

Micke >> I väntan på Mr Ederer ska svara så kan Du finna massor av grundläggande träningsupplägg och kost upplägg om du te. x. läser BODY alt deras forum.



Men att dela upp muskelgrupperna med fördel till 1-2 muskelgrupper per pass och lägg in extra kardio om du äter gott på helgerna, det gör jag :)



2008-09-12 @ 17:25:02
Postat av: Ederer

Fredde!



Bilder kommer! vi sköt upp kollen pga av sjukdom...



Ja maximaze har grymt snygga brallor!!! kolla deras hemsida!



mvh

2008-09-12 @ 22:25:17
Postat av: Ederer

Micke!



4ggr veckan som du kör låter perfekt! hinner kroppen få vila ordentligt vilket är viktigt för tillväxt! ..

ett förslag kan va måndag bröst & axlar tisdag armar torsdag ben fredag rygg & vader ... då får musklerna max vila! (mage kan läggas in när du känner för det några set sit-ups räcker fint)



efter träning tycker jag du ska blanda i något kolhydratpulver tillsammans med proteinet, typ malto, dextro lr vitargo för att stoppa muskelnedbrytningen som sker efter ett pass. rage är bra innan, man får upp värmen fint me det=)



En skön morgonpromenad på lördagen skulle ju inte skada, kan du gå hem och äta gott med bra samvete sen!!!! :D

lycka till och kör så det ryker;)

2008-09-12 @ 22:32:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0