The Diet Game :)

Fått många mail osv om kosttillskott som ska/kan användas under en diet när kroppen ligger på ett kalori underskott...

Vill man göra det fullt ut och "på rätt sätt" går det faktiskt åt ganska mycket tillskott för att ge kroppen all den näring och energi som den "förlorar" genom ensidig & lågkalori snål kost under en längre periods dietande.

Listan kan göras nästan oändligt lång men jag ska ta och lista några av mina favoriter under min diet!

* Omega-3 från Fairing -
Finns massa olika former av omega3 men den allra bästa och mest prisvärda är den kallpressade varianten av omega3. Enligt mig ett "måste" under diet för att få i sig alla bra fetter kroppen behöver, motverkar även eksem och gör huden glansig och fin, den har även en bra fettförbrännande effekt!

* R-ALA från Star Nutrition -
Under en diet med lågt på kolhydrater kan och blir man oftast "kolhydratkänslig" , När man väl intar kolhydrater orkar inte kroppen med det och ett mindre "insulinpåslag" startar, R-ala hjälper till att lagra in kolhydraterna i glykogendipåerna, på vanlig svenska kan man kort och gott säga att R-ala hjälper till att reglera blodsockret vid kolhydratintag och man slipper må illa och bli snurrig som man kan bli under diet när kolhydrater intas... R-ala ska intas i samband med måltider, precis sekunden innan man påbörjar att äta maten.., Funkar =)

* BLAZE Xtreme från Sun -
En av mina favoriter som verkligen funkar grymt bra!!!  Blaze är ett effektivt "tappa vikt" tillskott som även funkar perfekt som avslutning på en rejäl ätardag, den känner av och hjälper till att dämpa kortisolutsöndringen som blir när man "trycker massa gott en dag" =) ...reglerar det riktigt bra, visst man får springa på toa och pinka nån gång extra under natten när Blaze ställer rätt kortisolet, men solklart värt det, slipper man vakna som en vattnig säl  3-4kg tyngre av allt vatten man skulle dragit på sig!

* ZMA från Sun
Perfekt kombintaion av Zink och magnesium som verkligen behövs under diet för att hjälpa kroppen att återhämta sig från träning och skydda kroppen från att bli sliten!


* Vitargo -

Finns många olika varianter av vitargo, men den bästa under diet för att slippa onödiga kcal är PURE VITARGO, perfekt efter hårda träningspass för att stoppa muskelnedbrytningen och fylla upp glykogendipåerna... Det är direkt efter passet man lägger grunden för morgondagen, en mix av vitargo och protein fixar så du är fylld inför nästa dags pass =)




Alla dessa produkter finns att köpa hos www.Gymgrossisten.com
och de har alla underlättat mycket under min diet. ( kolla in nya GG Katalogen, massa schyssta erbjudanden)


Som jag skrev tidigare så finns det massa fler "diet tillskott" men dessa är de som jag känner att jag kan stå för och rekomendera! ( Även köpa på sig ett vitamineral paket är en viktig grej under diet)...


Ska under helgen fotas för ett modemagasin, som kommer resultera i ett reportage i deras tidning längre fram... men först är det dax för ett kvälls pass på gymet så... Let´s goooooo =)
///
Ederer

Kommentarer
Postat av: henrik

Tja, läser din blogg och du har riktigt nice inställning måste jag säga! Ödmjuk även fast du fått mycket uppmärksamhet, hoppas det går bra för dig i tävlingarna! Sen måste jag säga att det är riktigt inspirerande att se dig träna, man blir jävligt peppad hehe :P

ha det gott och lycka till.

2008-10-25 @ 17:29:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0