Snart dax för ett nytt kapitel...

Sitter här och är fruktansvärt hungrig...
Magen skriker och skallen spränger, vet att jag inte kommer somna om jag skulle lägga mig... Perfekt med en blogg =)   Lyssna på musik på youtube, skriva några rader och få tiden att gå lite!


Får dagligen mail av folk runt om som frågar vad jag tror om mina chanser på tävlingsdagen?

Jag skulle ljuga om jag säger att jag inte är en tävlingsmänniska, men för mig handlar själva "tävlingen" om att hela tiden höja min lägsta nivå och verkligen prestera mitt max i alla lägen,...
Har jobbat med barn & ungdomar med särskilda behov i hela mitt vuxna liv, för mig kan det vara en "tävling" att lägga ner hela min själ i att stötta och hjälpa en utsatt person och att se den personen lyckas och växa kan vara en seger i sig!!!  Ordet seger behöver i min bok inte alltid mätas i guld eller pokaler..

För att svara på frågan!
Vet jag att jag presterat mitt max i den situationen jag valt är jag alltid nöjd med mig själv, mer än helhjärtat kan ingen begära att man ska prestera.
Jag vet att jag från den 1 januari detta år har gjort precis allt jag kan varje dag för att mina chanser den 6:e december ska bli så bra som möjligt...

Ett av de starkaste ordspråken som finns enligt mig är "Jag svär på min familj" , ens familj är alltid nr.1 lr hur!!  Och jag kan svära på min familj att oavsett hur det går på själva tävlingsdagen kommer jag vara nöjd, inte något jag bara säger, kan och kommer le oavsett,  gjort allt helhjärtat och pressat mitt max, räcker det inte ända fram är jag ingen dålig förlorare för det!

Snart dax för ett nytt kapitel!

(Som inte kommer stavas "diet", på ett bra tag framöver...)

Utan kommer stavas Livets goda! Med risk för större mage



Gustavo Badell sa en gång...

" I may look like a machine?  But I am not
///
Ederer


Kommentarer
Postat av: anniebunny

Jag kallar det för en enda stor magmuskel... :)



Man lär ju ha ångest så fort den tittar fram sen när man har avslutad sin diet och återgår till sitt vanliga liv med lite mer kcal :)



hahaha...



Kramis

2008-11-27 @ 21:49:24
Postat av: Sebastian

Ska heja på dig nu den 6-7 =) din fysik är grym! keep upp the good work! måste ha din autograf om jag springer på dig! =)

2008-11-27 @ 22:09:33
Postat av: sofia

Oavsett placering är du en vinnare efter denna helhjärtade satsning, där du visat vilken enorm karaktär du har!Jag vet hur du har kämpat för jag har sett det med egna ögon :) ...för att nämna nått, minns i somras när du gick 5 timmar i sträck , ramlade in i lägenheten utmattad för att nån timme senare vara på gymet o ge allt....



Ska bli underbart att se dig på scen i Göteborg, speciellt eftersom jag vet alla timmar som ligger bakom!



kommer sitta där stolt över dig oavsett hur det går!



2008-11-28 @ 00:12:16
Postat av: Angelica

Hej!



Kollade listor på anmälda till Luciapokalen på morgonen och wiiiie, du är där! och vad det ser bra ut!!



Ville bara önska lycka till med de sista veckorna och på tävlingen.

På bilderna ser det ut som du har gjort en massa förbättringar på din fysik (o växt mkt?!!) , bra jobbat! Och din attityd är något man kan bara beundra.



O fast du kanske har en tjej måste jag adda att ... you are freaking hot and fuckable sorry! :P



kram

2008-11-28 @ 02:26:45
Postat av: adam

tjena tycker att det ser skitbra ut! kanske kommer med en dum fråga nu. Inget illa menat. Är du ren? lycka till!!

2008-11-28 @ 17:29:02
Postat av: Ederer

Annie!



VAAAAA SÄGER DU VAAAA ???? :P



som du ser sov jag gott på bilden alla fall, Livets goda går först :D



Ska bli kul att se din debut på FF!!

Då är jag redan klar och sitter i publiken med lite EXTRA KCAL, ska skrika lite på dig och Kim ;)



Ingen ff fest för er detta år va??



Kör hårt sista biten nu!



kramiz



2008-11-28 @ 22:41:39
Postat av: Ederer

Sebastian!



TACK!!! Grymt härligt med alla människor som stödjer mig!!!! Kom förbi GG`s monter på Söndagen och säg hej så ska du få en autograf om du vill det, inte för den är mycket värd men =)=)=)



Ha en trevlig helg!

2008-11-28 @ 22:43:45
Postat av: Johan

Sofia!



TACK... För allt... ditt stöd under året, kan inte beskrivas med ord... Sagt det förr hälften är ditt detta år!!



Hoppas du har laddat signalhornet tills nästa helg=) Jag är så laddad så det snart kokar över :D



kram o hoppas flytten gick bra?!

2008-11-28 @ 22:48:15
Postat av: Ederer

Angelica!



TAckar för schyssta orden, kul att du tycker jag förbättrat fysiken, har gjort allt jag kan under året alla fall, coach P-A har kört skiten ur mig stora delar av året, underbart :D :D :D



Hahaha fuckable säger du!? tur man inte är iskall på marknaden=)



take care*

2008-11-28 @ 22:52:02
Postat av: Ederer

Adam!



TACK!!! nejdå ingen "dum fråga" ... ren kropp och rent sinne, alltid såklart!!!



TACK för Lyckönskningen!!



MVH

2008-11-28 @ 22:53:18
Postat av: Peter

Grymma förbättringar sen förra året, fylliga muskler, proffs varning för dig om utvecklingen fortsätter!!!!



kommer och hejjar på dig ett gäng från skåne!



Lycka till nu!

2008-11-28 @ 23:40:41
Postat av: David

Diggar dig skarpt! en perfekt förebild inom sporten!!



Keep it up!



2008-11-28 @ 23:54:52
Postat av: Ederer

Peter



Oj oj vilka schyssta ord!



Härligt med STÖD TACK!!!!!!!!!!!!!

2008-11-30 @ 10:53:50
Postat av: Ederer

David!



Härligt att höra! TACK!!!



Ha det så bra!

2008-11-30 @ 11:03:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0