Sommaren -08 är här?!

Började dagen med ca två timmar kardio, körde 1.5timme på gymets löpband sen gick jag hem ca 20min, allt känns suveränt, har den där härliga känslan i kroppen och allt e kul igen=)
Trivs bäst när jag inte är offseason tung, känslan när man är lättare men i form är grym, oslagbar!!!
Inte där än men vet att om jag bara fortsätter gasa på så når jag dit snart!

Nyss varit på Gymgrossistens andra butik på Söder och hämtat ut lite nödvändiga kosttillskott som behövs eftersom man inte får i sig allt som behövs via den snåla dietmaten...
Hann även med att shoppa lite schyssta sommarkläder..
På väg i bilen dit slog mig tanken att Sthlm är fantastiskt fint sommartid!!!


Jag och min bil sommaren -07... Sommaren -08 blir ännu softare lr hur;)
image698



The Summer is magic - Corona





På lördag ska vi på fest i tantolunden med grillning och brännboll, ska bli kul! jag får dock ta me min egen mat=)



Dax att börja fokusera på kvällens svettiga(?) pass, ses sen!


Sommaren -08 är här!
///
Ederer

Kommentarer
Postat av: Byggarebob

Tjena Johan!
Gött och höra att det går bra med dieten och att du har feel good känslan i kroppen.Spännande och se dina framsteg om några veckor=)
Vad kör du med för kosttilskott under dieten?
Mvh

2008-05-28 @ 17:33:11
Postat av: Haje

Har märkt att du oftast intar 50g protein, jag undrar vad är meningen med att dricka 50g protein när kroppen endast kan ta upp 30g/timme? eller är det olika beroende på kropp och muskelmassa?
Hare bra!

2008-05-28 @ 18:58:47
Postat av: Peter

Tjena! först vill jag bara säga att du är en stor förebild hela mitt gym följer din blogg och alla tycker du är GRYM!!!

Sen undrar jag vad det är för bil du har? ser nice ut ;)

2008-05-28 @ 22:54:27
Postat av: Ederer

Byggarebob!

Först så hoppas jag att mitt mail kom fram? skickade i måndags!

De kosttillskott jag använder just nu är... NSP vita/mineral paket, kalium, omega3,Zma och Blaze extreme..Kanske tillkommer mer under resans gång? beror på hur sliten man blir osv...men just nu får jag i mig allt jag behöver genom de tillskotten!

Tack för stödet!!! hoppas jag ska komma ner till en hyffsad (foto) form snabbt sen fortsätta fila kg för kg=)

Take care

2008-05-29 @ 00:17:02
Postat av: Ederer

Haje!

Ja vet att det finns vissa studier som säger det...Men jag håller inte med!!!
övertygad om att beroende på muskelmassa osv behövs olika mycke protein för att fylla ut behovet!


30gram är framtaget för en "motionär" , säker på att tex Ronnie coleman med sina 150kg behöver mer protein än en liten fitness tjej på 60kg!!!

50gram per servering har min kropp svarat bra på och tagit upp allt, då träningen och musklerna hela tiden går framåt!

Sen har jag även provat med högre än 50g, men då blir det för mycket för min kropp vilket jag märker tydligt eftersom jag får ont i magen och måste springa på toa=)...

så mitt svar* 50gram är bra för mig! men kanske inte för alla!

Detsamma ha de toppen!

2008-05-29 @ 00:23:47
Postat av: Ederer

Peter!

Oj hela gymet! grymt kul, hälsa ALLA!!!=)

Om du menar bilen jag hade på bilden så är det en BMW M3 Cab..men den är såld nu...Denna sommar är det mer muskelbil som gäller :D

Take care

2008-05-29 @ 00:25:27
Postat av: Byggarebob

Tackar för svar,intressant och veta vad master kör med för tillskott.Vad anser du om Cla och BCAA.Tycker själv att BCAA är bra för att behålla så mycket muskelmassa som möjligt under diet.Många tycker att Cla funkar fint fint för förbränningen.Men har läst nånstans att man måste käka det mins 6 mån för att få nån märkbar efekt.Har du nångra tankar eller erfarenheter av det?

Tyvärr så kom inte dit mail fram=(

Rock on!
Mvh

2008-05-29 @ 13:37:43
Postat av: Jeppeltio

Gah, är helt besatt av den här bloggen, Johan! Hade jag varit lagd åt andra hållet hade jag satsat på dej ;) Nej nu är det dags för mig att sätta mig på en svettig cykel!

Simma lugnt!

2008-05-29 @ 19:29:28
Postat av: Ederer

ByggareBob!

TACK mannen!!! men någon master e jag inte=)

BCCA har jag aldrig provat och kan inte säga varken buu lr bää...
Men Cla tycker jag är bra för förbränningen, körde den under min förra diet, kanske kommer tillsätta senare under denna diet oxå?
men tycker även omega3 sätter fin fart på förbränningen! de två har lite lika effekt tycker jag!

Men det jag absolut inte vill vara utan är Blaze extreme som hjälper till att reglera kortisol nivåerna så man slipper bli vattnig även fast man är sliten och kör hårt med kardion! den e grym!!!

f*n va trött jag blir på min mail)= ska skaffa ny! inte första mailet som inte kommer fram tyvärr)=

Men undrar du över något annat är det bara att skriva i bloggen!

MVH

2008-05-29 @ 23:02:51
Postat av: Ederer

Jeppelito!

Haha tack för orden, synd att du inte var en tjej då! för min skull menar jag hehehe=)

seriöst så superkul att du gillar bloggen, TACK!

Hoppas du körde hårt på cykeln!!! Det ska jag göra imorgon bitti kan jag LOVA ;)

MVH

2008-05-29 @ 23:05:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0