Laddad!!!

Jag är övertygad om att man på många sätt kan "lura" hjärnan och kroppen till saker den normalt sett inte tror sig klara av...

Sofia brukar "undra" över att jag alltid är tyst från det att jag lämnar lägenheten tills jag kommer in på gymet, men min uppladdning börjar redan när jag stänger dörren hemma! 

Brukar "programera"in positiva bilder i skallen efter vägen och det tillsammans med favoritmusiken på högsta volymen i Mp3:n är mitt sätt att mental ladda inför passet!

Brukar sällan misslyckas, utan får oftast som jag vill "i matchen mellan mig och min kropp!!" bilden av när jag lyfter "de hantlarna" finns redan i skallen innan jag ens lyft dem, så när jag väl tar tag i dem finns redan "mallen" över hur det kommer gå klar i hjärnan, ME vs. My Body 1-0!!! =)

Jag har redan nu BESTÄMT MIG för att kvällens pass kommer bli ett av de bästa jag någonsin gjort!!!



Den här bilden ska jag ha i skallen innan och under passet idag, en obeskrivlig känsla som jag vet kommer hjälpa mig vinna över vikterna och tröttheten ikväll!!!
image258






Som Coleman säger, Let`s do this!!!
/// Ederer

Kommentarer
Postat av: FRIDA

hej johan,jätte bra blogg måste jag säga, själv försöker man med bodybuilding då, har stor kärlek för gymmet o sporten så det är härligt står inte på scen än på ett tag dock, e 17(snart 18) men har kommit kanska långt för 17(snart 18)år 2010satsar jag på =) ... tänkte fråga för det är ju så att jag går idrottsmedecin kursen i skolan o har grupp arbete o min grupp .valde fitness/bodybuilding så min uppgift är ju så klart bodybuilding så undrar lite om tävlingen....först e dt LINE
7 obligatoriska poser
fri program
domar poäng
posedown / domar uträknig??
eller har jag fått nåt om bak foten?? skulle va oroligt snällt om du förklara =) för tro mig jag har sökt på internet har med hört mig för men alla förklara så snabbt sen när man ska skriva tänker man nästan hur va dt nu ?? haha..
tack på förhand // frida! p.s ha en bra kväll

2008-03-03 @ 19:16:44
Postat av: Johan Ederer

Hej Frida=)

Kul att du gillar bloggen! Och ännu roligare att höra om ditt intresse för sporten!! Perfekt att ha uppsatta mål att sträva efter, 2010 då har du nått år på dig att utveckla fysiken,mitt råd -träna hårt men se till att ha kul oxå!!! =)=)

Till din fråga!

*Först (på morgonen) är det förbedömning,då ställer man upp på en line, där man får göra alla de obligatoriska poserna och domarna kan plocka ut vilka de vill för olika särbedömningar.

*sen på eftermiddagen är det final, där man åter ställer upp på line och gör det obligatoriska poserna och en posedown. sen är det några stycken (osäker på hur många) tror det är de 6bästa som tas ut till "slutliga finalen" och de får göra sitt fria program!

*sen får man spänt vänta tills domarna e klara med sin bedömning och poängräkning och se vilken placering man fått!!=)

Här har du en länk där det står om alla regler osv
http://www.skkf.org/

Lycka till med ditt arbete Frida och ha de jättebra!!
(har du fler frågor är det bara att fråga på!!)

mvh
Johan

2008-03-03 @ 21:20:29
Postat av: Henrik

Känner igen mig, polarna som åker till gymmet för o snacka skit tycker att jag är en tråkig jävel då jag knappt öppnar käften under min timme på gymmet.

Men men, vissa förstår ej helt enkelt =P

2008-03-03 @ 22:16:29
Postat av: Anna

Du har mycket att tillföra alla som tycker om det lilla extra med träning.
Kör hårt:)
kram

2008-03-04 @ 00:14:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0