På begäran:)

Fick igår en förfrågan av en kille vid namn Filip i bloggen om jag inte hade någon bild från jag var sjutton år jag kunde lägga upp?! och som tur är har jag en från -97 när jag var exakt 17år, lite dålig kvalite för den är inscannad...

( och fråga mig inte vad det är för "byggar byxor" jag fått på mig hahaha snygga...NOT)


Just for you Filip !  Ederer sjutton år 65kg "tung" :P och har tränat i ca 2år på bilden :)

                                                    -- 1997



                         --  2007




Hade redan på första bilden -97 bestämt mig att jag en dag skulle stå på en scen...


Kör hårt Filip och alla ni andra som har ett mål en dröm... Allt går... Bara man tror på sig själv!

MVH
///
Ederer

Kommentarer
Postat av: Pumped

Där ser man att efter år av hård träning behövs inga steroider, bra jobbat!

2008-07-03 @ 16:01:32
Postat av: Ederer

Pumped!



Jag kan bara se till mig själv! Är övertygad om att allt går med rätt kämpa vilja, sen att man INTE har för bråttom utan låter det ta sin tid!!!



"Rom byggdes inte på en dag" ..Jag började träna -94 och tävlade först -07, men alltid kört mina 5/6pass i veckan i det tysta för att jag hade mitt mål klart i skallen redan -94 14år gammal...

-07 gjorde jag min första tävling och vann...



"Envis vinner i längden"



MVH

2008-07-03 @ 18:01:53
Postat av: Pumped

Jo visst, det är nu så jag menar!! Man kan ta genvägar på ett dåligt sätt, eller kämpa lite till och lite längre! Tycker du gjort en grym resa! Lycka till med allt :D

2008-07-03 @ 18:04:24
Postat av: Ederer

Pumped!



TACK för orden! det värmer verkligen att höra!!! Nu får man kämpa på detta året fram till tävling och hoppas på det bästa:) ..Redan nu bestämt att nästa år blir ett lungt träningsår med kanske 4pass/V. utan krav lr press... ska satsa på att bygga familj då istället :D :D ...



STOOORT LYCKA TILL!!! med träningen och livet i allmänhet!



varma hälsningar!

2008-07-03 @ 18:22:45
Postat av: Filip

Den bilden tackar vi för. Sånt är kul att se då ser man att även ni som är rikigt grooova idag inte alltid varit jättestora haha. Och att chansen alltid finns att lyckas bara man vill.

Nu har jag själv för en stund sen nyss avslutat ett rygg,triceps pass. så nu ska jag ute och äta mitt ris och kyckling så man växer.

Kämpa på nu och lycka till!

MVH:Filip

2008-07-03 @ 20:44:37
Postat av: Filip

Den bilden tackar vi för. Sånt är kul att se då ser man att även ni som är rikigt grooova idag inte alltid varit jättestora haha. Och att chansen alltid finns att lyckas bara man vill.

Nu har jag själv för en stund sen nyss avslutat ett rygg,triceps pass. så nu ska jag ute och äta mitt ris och kyckling så man växer.

Kämpa på nu och lycka till!

MVH: Filip

2008-07-03 @ 20:46:48
Postat av: Ederer

Filip!



Det var så lite så!

Haha NEJ jag var alltid minst och klenast för.. Har slitit hårt för varje liten cm på kroppen, INGET är gratis men med rätt vilja kan man göra och klara av precis det man VILL!!!!!!



Lät GOTT med ris, längesen jag fick äta det nu tyvärr... men jag överlever!



Hoppas passet gick bra! körde nyss ett bra axelpass, skön känsla efter lr hur :D



Inget är omöjligt, kom ihåg det, bara vilja och kämpa tillräckligt!



LYCKA TILL FILIP!!!!!!!!!!!!



MVH



2008-07-03 @ 22:49:44
Postat av: geat big

det va synd att ska köra mindre nästa är nu ner du er på topen hoppas du endra dig

2008-07-03 @ 23:09:11
Postat av: Ederer

Geat Big!



För det först ska jag ta mig i mål med detta år, det är oerhört tufft både fysiskt och psykiskt att genomföra en tävlingsdiet, att vara ständigt hungrig och låg i kanske 6-8 månader varje dag med massa träning är ingen lek för kroppen...Det tar tid att återhämta sig efter en sån "resa"..



Jag vill en dag bli bäst! för att komma dit måste man tänka med hjärnan! att tävla år ut och år in sliter mer än det utvecklar..



Jag kommer ta tävlings ledigt nästa år för att året därpå komma in ännu bättre och större utvilad och fräsch :) ...Titta på de som tävlar varje tävling varje år! Inte OFTA man ser några direkta förbättringar på dem!



Jag vill utvecklas för varje gång jag kliver upp på scen!



Men tack för att du vill se mig tävla, kul att du tycker så! Och jag kommer tillbax efter detta år ska du se!!



Ha de bra !!

2008-07-04 @ 00:33:25
Postat av: geat big

jo det sant det du säger men i usa er det helt sjukt Kai green viken massa på ett är kolla youtube 07 ner kai tävlade sen nu i arnold 08 sen er det alltid kull ner det går bra för nån som lever för sporten och svarar på ens fråger big upp för det brosan mvh geatbig

2008-07-04 @ 01:50:15
Postat av: Robin

Inspirerande, riktigt härligt jobbat. Alltid kul med före och efter bilder. Lycka till med dieten!

2008-07-04 @ 08:51:15
URL: http://robinm.blogg.se/
Postat av: Robin

Jag efterlyser poseringsbilder på P-A omgående!

2008-07-04 @ 10:40:22
URL: http://robinu.blogg.se/
Postat av: Ederer

Robin!



Tack killen!! jag ska kämpa vidare med dieten!



Kör hårt;)

2008-07-04 @ 10:59:48
Postat av: Ederer

Robin U!



Haha brinner det lr?! :P , nejdå men har inga posebilder på honom, du får maila honom,finns länk i min blogg!



(Fast jag kan fråga honom när han kommer hem från utlandet om någon vecka om han har några?!)



mvh

2008-07-04 @ 11:06:53
Postat av: geat big

vi får ta ett pass ner ja kommer för bi stockholm det skullle va kull mvh benedicto

2008-07-04 @ 13:07:55
URL: http://forum.body.se/member.php?u=
Postat av: Ederer

Geat Big!



Ja det kan vi säkert ordna om det passar in tidsmässigt osv i min planering!



mvh

2008-07-04 @ 20:06:42
Postat av: Jeppe

Ser ingen skillnad alls ;) Nädå skämt o sido så är det kanonbra jobbat som jag nämnt tidigare :D Fortsatt lycka önskas i dieten!

2008-07-04 @ 23:08:38
Postat av: Ederer

Jeppe!



Thaaaaaanx:)



all lycka behövs så tack för stödet, tuff dag idag verkligen...



MVH

2008-07-04 @ 23:42:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0