No more "Svullo" =)

En vecka med "grisande" räcker för mig och från imorgon Måndag är det dags att hålla ett litet kost schema igen..

kommer självklart inte gå runt och vara hungrig, utan mätt på bra mat!
Sen om det slinker ner en fika, lunch på stan lr en godispåse i soffan osv gör absolut inget !!! 


Har en gästposering/uppvisning på en idrottsgala i början på nästa år så blir bara jobbigt att släppa iväg kalorierna för mycket nu eftersom de måste snabbt bort inom kort ....



Såhär kommer mitt mat schema se ut de närmsta veckorna. Inte räknat exakta kcal utan bara gjort ett överslag!

* Kardio - 30-40min Cykel 
(
Kan lika gärna använda den fina sponsor cykeln jag fick av Sportsmaster, den står bredvid sängen, så inget att skylla på hehe )

* Morgon - Gröt 2dl (ca80gram) havregryn med psyliumfrön , 50gram whey protein och vitaminer & mineraler

* mellanmål - 250g kesella med psyliumfrön
* Lunch- torsk/kyckling filé , ris och lite grönt (sallad)
* mellanmål - Gröt 1dl (ca 40gram) 30gram whey protein¨
* Innan träning - Amino Rush 10gram
* Efter träning - Vitargo & wheyprotein
* Middag- Torsk/kyckling filé, ris och grönt
*kväll - Antingen Slow pro, kesella lr highpro

* Lördagar fria kcal




Vilat några dagar från träning.. I eftermiddag är det dags igen!
///
Ederer

Kommentarer
Postat av: catrine

Hej



En fråga.. Om du hade kört mindre cardio men typ samma mängd mat hade du tappat mer i vikt då? Jag har funderat och jag personligen får bättre resultat om mat och mängden fettförbrännande aktiviteter går hand i hand... Dvs min coach sa till mig när jag sprang som en dåre för jag ville bränna fett inför tävling...Du kan inte göra så då håller kroppen bara vatten och fettet i stället. Så jag minskade cardion men åt samma och vips så tappade jag ca 1hg om dagen.. skumt men häftigt... undrade bara om din kropp gjorde nått liknande?

Mvh Catrine

2008-12-14 @ 21:56:25
Postat av: Ett undrande fan!

Johan.. Den 27 november skrev du såhär:



"Vet jag att jag presterat mitt max i den situationen jag valt är jag alltid nöjd

med mig själv, mer än helhjärtat kan ingen begära att man ska prestera.

Jag vet att jag från den 1 januari detta år har gjort precis allt jag kan varje

dag för att mina chanser den 6:e december ska bli så bra som möjligt...



Ett av de starkaste ordspråken som finns enligt mig är "Jag svär på min familj" ,

ens familj är alltid nr.1 lr hur!!

Och jag kan svära på min familj att oavsett hur det går på själva tävlingsdagen

kommer jag vara nöjd, inte något jag bara säger,

kan och kommer le oavsett, gjort allt helhjärtat och pressat mitt max,

räcker det inte ända fram är jag ingen dålig förlorare för det!"



Sen ungefär 2 veckor senare läser man dina svar på komentarer. Då står det bland annat såhär:



"lovar komma tillbaka och visa vad jag kan på riktigt!"



"skickar ett PM om det längre fram såna fall, mest besviken på mig själv just nu"



"vet att jag kan bättre, men ska visa det nästa gång.."



"...vet att jag kan bättre och det kommer nästa år!"



Då undrar jag vad det var som gick snett sista dagarna? Eftersom du 9-10 dagar innan tävling gjort så gott du kunnat hela året, måste det varit de sista dagarna innan LP något gick snett, som gör att du kan påstå dig kunna "bättre". Eftersom att du är besviken på dig själv måste du gjort en rejäl tabbe? Annars svär man väl inte på sin familj?



Ta detta absolut inte som något påhopp, eller anklagelse på något sätt. Jag vill bara veta vad du gjorde fel.



MVH

2008-12-15 @ 18:18:05
Postat av: Ederer

catrine!



förstår hur du menar! men jag tror jag/vi hade en bra balans mellan kardio och kcal intaget. Ingen dag var den andre lik och vi höjde o sänkte kcal intaget efter "dagens träningsdos" ... men sant som du säger att för låga kcal och för mycket träning- då uteblir effekten helt eftersom kroppen "ställer in sig på svält" , blir stressad och får kortisol påslag viket i sin tur innebär att den vägrar släppa fett...



men i mitt fall är jag nöjd med kcal och upplägget, det som ställde till det var när magen gick sönder med ca 4 veckor kvar...



ha de så bra!

2008-12-18 @ 13:07:09
Postat av: Ederer

Undrande Fan !



Tar det såklart inte som nått påhopp! undrar man ska man fråga, självklart!! och självklart ska jag svara som jag ser på det !



Jag är nöjd med min prestation under året, gjort allt varje dag, de som känner mig personligen VEt och har sett DET..



Vad jag menar med "besviken" osv är att jag är besviken på att slutresultatet (formen) Inte bliev så bra jag vet den kunde! Inte pga att jag varit "lat" utan pga av att min mage gick sönder, blödande magsår med ca 4 veckor kvar )= )= )= ...Kunde inte träna på en vecka och vi la om kosten , samt fick äta stark magmedicin som gjorde att kroppen band upp mycket vatten...



jag är alltså inte besviken PÅ MIN EGEN PRESTATION... utan på de andra omständigheterna som trots jag gav allt förstörde slutresultatet...



vet att jag med magens "hjälp" kunnat fått till det bättre och både vill och SKA visa det framöver!



ha de så bra och hoppas du förstod mitt svar!



MVH

2008-12-18 @ 13:14:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0