Vem behöver "feta såser" ???

Oj oj oj vilken härlig lunch jag fick idag, förutom den sedvanliga kycklingfilèn & broccolin fick jag idag även 50gram ris till lunchmålet, lääääängesen jag fick ris!
vilken känsla, vilken smak, vem f*n behöver feta såser??
Det smakade så gott med ris så jag tror t.o.m att jag satt och log för mig själv efter varje riskorn som åkte ner i magen...

Dagens lunch  100g broccoli, 200g kycklingfilè och 50gram ris - Lyx mitt i veckan :)



Haft problem med ond korsrygg några dagar, ben stod på schemat likaså benpress (som kan liknas vid en råttfälla i bottenläget), det gjorde ont i ryggen, riktigt ont...

Tänkte i skallen -- Visst du kan gråta & gå hem...MEN....Står du där på scenen och inte har tränat benen ordentligt lär ju knappast domarna ta hänsyn till att du "hade ont i ryggen och gick hem på bendagen" ...

Inget att snacka om, bara att höja volymen i bott på mp:3n och köra på!!!  Tycka synd om sig sjäv det kan andra göra!




Självklart är det viktigt att använda hjärnan i första hand och vara rädd om sin kropp,man har bara en:) ...Men vill man gå framåt och prestera är det nog ett måste att ha som grundtanke det som Gustavo Badell sa en gång-

If you wanna be a bodybuilder(?) You got to love the pain .....Hårt men sant....




Bara en timme kardio imorgon, tar den timmen hemma på cykeln framför morgon tv:n, hemma bäst!!!
///
Ederer

Kommentarer
Postat av: Extine

faaan vad inspirerande :) gahh känner hur glöden tänds inom mig inför gym imorgon! tack för en eldig och färgstark blogg! dina ord har större betydelse än du förstår :)

2008-08-27 @ 23:40:57
Postat av: Lars andersson

Tack för svar =) Då lär du sitta inne på några bra ägg-recept?

Till en annan sak. F-n du e stark som en jä-la oxe!

Hur har du tränat för att bli det? Set o reps? Hur många pass i veckan? Hur lång vila innan du kört samma muskel igen?

Du kör tungt som guden Coleman även på diet. Grymt inspirerande =)

Om du får vara fri från större skador än du har idag så har jag en stark känsla att du kommer vinna i Göteborg!!!



--Den som mått sämst brukar vara hårdast--

MVH. Lars

2008-08-28 @ 11:22:33
Postat av: Ederer

Extine!



Tack för dina ord!!! Grymt kul att höra:):) ...



vi är ju i grund och botten samma "familj" vi gillar träning! bara kul om man kan dela med sig av sin vardag och extra kul om man lyckas inspirera lite:) ...Är bara mig själv och kan därför stå för allt jag skriver/säger...Thats Just me!!!



Kör hårt o hoppas ditt pass gick grymt idag!!!



MVH



2008-08-28 @ 22:17:15
Postat av: Ederer

Lars Andersson!



Nja tyvärr, är ganska fantasilös när det gäller mat, gör mest vanliga enkla omeletter!



TACK för dina ord!!! Aldrig tänkt på om jag är stark? men försöker alltid höja min lägstanivå genom mer vikter och mer reps, övertygad om att "skallen" styr mycket! Ger man sig f*n på något så går det, LOVAR!!



Jag vilar minst 48timmar mellan varje muskel,oftast längre, varierar min träning mycket, allt från 3reps till 30reps, tror att man genom variation blir genomtränad och på så vis hela tiden kan öka sin styrka.



Har alltid älskat att träna, så det har sen straten aldrig blivit mindre än 4pass/veckan, sköter man kosten, sömnen och har ett tänk med sitt träningsupplägg behöver man inte vara rädd för att bli "övertränad" fast man tränar mycket och ofta!



Återigen TACK!!! härligt stöd!!! Jag har stor respekt för alla som kämpat sig igenom en diet, alla som klarat det är i mina ögon en vinnare!!! Men jag lovar göra mitt bästa hela vägen sen får man se hur långt det räcker, finns många duktiga byggare i detta land, jag e bara en nybörjare!



Önskar dig en riktigt trevlig helg LARS!!!

2008-08-28 @ 22:26:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0