Min helg!

Den gångna helgen har för min del bestått av, träning, kardio,formkoll,dietmat, filmpremiär och en hög med filmer i soffan, vi skulle egentligen ha gått på derbyt Aik- Hammarby igår kväll, biljetter beställda, men jag glömde hämta ut dem i tid, inte lätt alla gånger när hjärnan går på lågvarv :D...

Tar det från början!

Som varje morgon de senaste månaderna har jag startat dagarna med mellan 2-3.5 timme kardio på löpbandet lr träningscykeln, inget undantag denna helg :)



Fått till några sköna jobbiga pass i gymet... Fredrik är perfekt att träna med, bra vilja och fart! Han vet dessutom hur han ska få mig att träna förbi smärtgränsen i varje set!  Räcker han säger något om tävling så kommer de sista onda repsen som ett brev på posten:)





Sofia ville gå på premiären av nya "Arn filmen" , självklart gjorde vi det,  perfekt avslutning på en lugn/skön lyckad helg!









Just det.... Vikten var imorse exakt 90.2kg , var som tyngst innan dieten 102kg, fettet ramlar av i en bra takt!


Kör hårt ikväll, grym skön känsla efter !!!!!!!!!!
///
Ederer

Kommentarer
Postat av: Tim Aronsson

Tjooooo alla!! Alla som har facebook och vill visa sitt STÖD till my man Ederer, så sök på grupper på facebook:

"Johan Ederer - Fans!" och lägg till er i gruppen!



Hasta la vista!

//Tim

2008-08-26 @ 14:03:47
URL: http://timaronsson.blogg.se/
Postat av: F

Hej Johan!

Har följt din blogg nu och tänkte att det skulle vara en rolig grej om en "vanlig" kille/tjej skulle ha möjlighet att träna ett pass med dig :)

Kanske genom lotteri/tävling via din blogg??



Ha det gott o träna hårt!! (som alltid)

2008-08-26 @ 14:37:23
Postat av: Emma

Hej Johan, jag har en liten fråga till dig. Är rätt obildad när det kommer till styrketräning, men jag är en träningsgalning (lirar innebandy bland annat). Så jag tänkte att jag kunde vända mig till dig, vet att du kan. Är det sant att man kan få "långa" och "korta" muskler när man gymmar? Många reps men lätta vikter ger "långa" o självklart få reps men tunga vikter ger "korta" muskler?



Jag tycker det låter lite konstigt, men jag har hört folk säga det så. Aja, tacksam för svar iaf!

2008-08-26 @ 15:22:25
Postat av: Lucifer

Ja du F det vore verkligen guds gåva till männskligheten. Att vinna ett pass med johan ederer.

2008-08-26 @ 19:53:17
Postat av: Ederer

Tim!



Såg att det kommit upp en "johan ederer" grupp på facebook.... TAck för stödet, kul:)



MVH

2008-08-26 @ 20:59:16
Postat av: Ederer

F!



Kul att du följer bloggen:) , Hehe ja kanske det iofs e jag oxå "vanlig" men om någon skulle vilja hänga med på ett pass så är det inga problem, bara kul :) får se vad man kan hitta på!



MVH

2008-08-26 @ 21:01:37
Postat av: Christoffer Lindgren

Tja, har börjat följa din blogg ett tag nu. Mycket roligt och intressant! Men har en fråga som skulle vara roligt om du svarade på. Hur ska man göra för att gå upp max i muskelmassa och tappa massa onödigt fetttt? du kan ju skriva ett mail till min mailadress om du vill, skulle vara snällt av det. Tränar 5 dar iveckan men vill inte träna fel! Ha det bra Johan ederer!

2008-08-26 @ 21:03:06
Postat av: Ederer

Emma!



Kul med en till träningsgalning :P



Nej det är inte sant!!! Har inget med lätta lr tunga vikter att göra, till viss del är det den genetiska grunden för varje individ som avgör muskelns fäste...

Däremot kan muskeln bli "kort" om man inte tränar övningarna i dess fulla längd! vid hela rörelser får även muskeln stretching på samma gång!



Om jag vore du skulle jag lägga mig på reps mellan 12-20 för att få genomtränade muskler för både styrka och uthållighet vilket du har mest nytta av med ditt idrottande!



Lycka till och bara fråga om något verkar oklart!



MVH

2008-08-26 @ 21:07:25
Postat av: Ederer

Lucifer!



Nu var du nog lite ironisk va :D



...Men alltid kul att träna med nya personer så alla e välkomna att bli lite svetta :P



MVH

2008-08-26 @ 21:10:04
Postat av: mango

Tjena johan diggar dig som fan som vanligt men du börjar bli lite seg med bloggandet tycker jag :p

2008-08-26 @ 21:12:46
Postat av: Ederer

Christoffer Lindgren!



TAck kul att du följer min blogg!!!



Okey, jag skickar ett mail under dagen imorgon med lite tips hur jag skulle ha gjort!



Ha en soft kväll!



MVH

2008-08-26 @ 21:15:21
Postat av: Ederer

Mango!



TACK!



Haha ja man blir lite seg med 5-6timmars träning per dag och ett ständigt kcal underskott :) :)



Prova får du se :P ....



Uppdaterar så ofta jag kan,hinner och orkar!



MVH

2008-08-26 @ 21:17:32
Postat av: Sjöström

Tjena grymt imponerad av din själv disiplin , kör sten hårt nu mannen ! Ha d gött!

2008-08-26 @ 21:26:01
Postat av: Ederer

Sjöström!



TACK min vän! (om de e den sjöström jag tänker på) , ska köra på hårt fram till tävlingen!



Kul att du skrev! Ha de grymt bra själv och hälsa bröderna!



MVH

2008-08-27 @ 13:55:25
Postat av: "Faster Annika"

Tja!

Läget? Länge sedan sist! Fan man blir ju såååå imponerad. Det är så kul att skryta om dig och säga till de som håller på med träning ( inte på din nivå...) men än då, de har hört talas om dig, och det är mäktigt!

Skulle vara kul om vi kunde treffas någon gång om du kommer hem till Far.

Massor av hälsningar!

Din "Lilla" faster i Eskilstuna

2008-10-13 @ 13:37:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0