Inspiration!

Har fått massa mail, pm osv om var jag hittar min inspiration och motivation till alla träningspass dag ut och dag in...

Jag har som många andra (?) inte någon stor känd bodybuilder med "tio vm guld" , 100miljoner på kontot och fem sportbilar på garage uppfarten som inspirationskälla, visst självklart ska de ha all ära och heder för att de lyckats med sina drömmar och mål i livet!

MEN....

För mig går inspiration och motivation hand i hand med att vara glad och må bra! 
Att kämpa utan att känna glädje och trygghet i livet, att ständigt få jobba i motvind,då blir vägen till uppsatta mål genast mycket lääääängre..

Alltså...

Inspiration
för mig är att få vara glad! Jag känner mig inspirerad varje dag för att jag vet att mina nära & kära och riktiga vänner finns i ryggen! och vet jag att de jag bryr mig om mår bra då mår jag bra, då känner jag glädje och då kvittar det om den där förbannade väckarklockan ringer "2  på natten" och jag vet att det är dax för 3timmar kardio, allt känns LÄTT!!!!!

Jag brukar säga till mig själv ...

--- Du har världens bästa familj och vänner som låter dig hålla på med den här tidskrävande sporten varje dag nu inför tävling men ändå alltid finns där och ställer upp, då kan du f*n orka vara hungrig och ge allt i gymet o inte släppa ner de där  j*vla hantlarna innan du är så trött så du är på väg att ramla i backen!!!!!!!!!

Mina vänner sviker inte mig då ska inte jag göra något halvhjärtat och svika dem....Det finns inte!!!!!


Här är de personer som ger mig mest inspiration och motivation att verkligen ge allt  nu under denna diet...

Sofia som jag fått äran att känna i snart tio år och som inte en enda gång svikit mig under alla år, det är STORT!!!
INGEN har någonsin funnits där för mig som du har gjort...



P-A Andersson
som från dag ett jag lärde känna honom ALLTID ställt upp och varit ett enormt stöd, lätt att man som ny i tävlings sammanhang går vilse i "diet & tränings djungeln"  men med hans stora hjälp, ödmjukhet och enorma kunnande kom jag på rätt väg direkt! 
Är dig evigt tacksam, dels för att du hjälpt mig att ta min träning till en ny nivå, men framför allt för att det var DU som hjälpte mig att nå min dröm -07 vid min första tävling, utan dig hade jag aldrig stått som vinnare på den scenen...

Allt det + sättet du tar hand om din familj och dina barn gör att du i mina ögon
Är en fantastisk människa rakt igenom!!!!



Phillipe Lindström som har allt det som en riktigt bra kompis ska ha och som ställde upp mycket när jag var nyinflyttad i Sthlm,inte lätt att hitta allt i början hahaha:) .. fick mig att känna mig välkommen direkt på nya gymet och även hjälpt mig med min tävlings satsning bl.a med sponsoravtal med Sportsmaster osv... TACK mannen!



Fredrik som alltid ställer upp och som ofta hjälper till att få ur mig de där sista onda repsen även under lågdagar, det är grymt mycket värt med vänner som han under en diet!!!



Självklart familjen och alla andra vänner som skickar härliga mess när man sitter på cykeln tidig morgon och alla ni andra som hjälper till och stöttar mig på något vis....

Ni är GULDVÄRDA ALLIHOP OCH NI ÄR INSPIRATIONEN SOM GÖR ATT JAG MÅR BRA!!!!!!

Med sådant stöd är det inte svårt att vara motiverad när varje ny dag börjar!
///
Ederer

Kommentarer
Postat av: Gussi

Din inspiration är fantastiskt, likaså dina resultat, absolut. Min fråga är vad du jobbar med som är kombinerat med denna enorma träningsfrekvens?

Vore intressant att höra hur man får ihop allting.



Lycka till på din tävling.



Mvh

2008-08-12 @ 08:39:25
Postat av: Markus stoltz

Det är bra att du mår bra och att du har folk som bryr sig om dig och att du når till dina mål johan, till o med vi bryr oss om dig (:, Lycka till när du ska tävla Mvh Markus :). Tummen upp !

2008-08-12 @ 14:52:22
URL: http://wwwgymgrossistencom.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kan du inte slänga upp alla citaten i ett inlägg, alla citaten är grymma!



Ex: The people who understand what it`s all about... Will Always Love Bodybuilding!!!

2008-08-13 @ 19:27:07
Postat av: Alex

Härligt!



Johan... Jag käkar typ 100 g kolisar lunch och en timme efter passet 80 g kolisar vid middag (fullkornspasta), men jag vill dra ner på dem och bränna bort fett, men inte heller rådeffa. Jag vill inte förlora nån MASSA alls, jag vill bygga maximalt SÅKLART, Hur mycket kolisar tycker du jag ska äta lunch och middag för att ändå ha maximal energi och maximal återhämtning, men ändå bränna bort fett? Jag är 18, 180 lång, väger ungf 82. Är smal, men inte helt slimmad som jag vill vara. Är rädd för att förlora massa om jag drar ner på carbsen och inte får total återhämtning, typ läst om insulin och glykogen...



Hur mycket protein+kolhydrater tar du direkt efter passen...



Slutligen vad är fördelarna med att "pumpa" som du gör och köra på 30 reps, har hört att man ska köra högst 12... :)



Extremt glad för svar! :D

2008-08-13 @ 22:09:29
Postat av: geat big

Ederer lever du det va ett tag sen du skrev på din blogg mvh geat big

2008-08-14 @ 11:41:44
Postat av: Ederer

Gussi!



TACK för fantastiska ord, värmer att höra speciellt en lååååg dag som denna!!!



Jag är utbildad ungdomskonsulent och jobbar med barn & ungdomar med särskilda behov, ett yrke som ger mig väldigt mycket!!! (har dock tagit tjänstledigt detta år och kan tack vare sponsorer satsta helhjärtat på tävling!)



Men under hela min förra diet jobbade jag 125% , fick ställa klockan på ca halv fyra varje morgon för att hinna med kardio, sen jobb, sen träning och ibland även kvällsarbete...det var tufft men jag anser att med rätt vilja kan man försätta BERG!!!



TACK för alla fina ord!!! Ska kämpa järnet heeela vägen!



MVH

2008-08-14 @ 20:53:04
Postat av: Ederer

Markus!



TACK killen!!! allt stöd är lika mycket värt, grymt härligt!!!!



Ska kämpa vidare mot mina mål och drömmar!



Ha en soft kväll och TACK!!!!

2008-08-14 @ 20:54:36
Postat av: Ederer

Anonym!



TACK kul att du gillar mina citat! fast jag kanske säger en del tokiigt?!=) ...Har dock ingen tid över till att sammla ihop alla eftersom jag säger en del hahaha=) de hjälper mig vid tuffa dagar, påminner mig om varför jag gör detta i grunden....TRAINING IN MY HEART!!!



p.s du får gärna lägga ihop alla och maila mig så ska jag lägga upp dem i samma innlägg sen!



Take care*

2008-08-14 @ 20:58:28
Postat av: Ederer

Alex!



TAck!



Hmmm väldigt svårt att veta när jag inte vet hur dina dagar ser ut? aktivy jobb osv? träningspassens längd osv...



men för optimal återhämtning efter passen ska du ligga på minst 1gram kolhydrater/ per kg kroppsvikt



sen kan man äta kolhydrater vid morgon /fylla upp ett tomt lager) lunch och efter träning, vid övriga måltider ska det vara protein källor som bas! (



men ger du mig mer info ska jag försöka svara mer precis!)



MVH

2008-08-14 @ 21:03:34
Postat av: Ederer

Geat big!



Jag lever och mår mycket bra förutom hungern hahaha=) träningen går bättre än någonsin och gjorde nog fan mitt livsben pass igår tex!!! ..dock mycket fokus nu men uppdateringar kommer!



Take care Peace!

2008-08-14 @ 21:05:05
Postat av: Alex

Gärna, har du nån mail, lättare så (: ...

2008-08-14 @ 21:14:21
Postat av: geatbig

det va kul att höra man er ju nyfiken ju vad som händer mvh geatbig

2008-08-14 @ 21:34:46
Postat av: Jeppe

Riktigt kul att du tog upp det här, grymt intressant. Men den som inspirera mej mest med att ta mig till träningen är nog tamefan du =)



Ens vänner spyr nästan så fort dom hör ordet träning så du får helt enkelt stå för inspirationen här :p

2008-08-14 @ 23:26:29
Postat av: Ederer

Alex!



Nej tyvärr min spray mail funkar inte alls)= , har iofs en hotmail/msn men den e min "privata" så tyvärr...men skriv här om du vill!



MVH

2008-08-15 @ 01:56:50
Postat av: Ederer

Jeppe!



TAck=) =) ..

Bara kul om man kan inspirera någon lite kanske...Har man ett mål i livet som man mår bra av ska man fortsätta sålänge det känns kul!! sen kan "kompisarna och övriga världen" säga vad de vill... Äkta vänner borde stå bakom dig sålänge de ser att du mår bra och är glad!!! (sen kvittar det om man tränar lr dansar bugg!)



Kör hårt!!!!!!!!!



MVH

2008-08-15 @ 02:00:08
Postat av: Alex

Jag pluggar fortfarande så det är väl om det är idrott som jag rör på mig. Jag tränar i 2 timmar.

Jag fyller ju mina depåer under dagen enligt följande



1,5 dl Whey80+2 dl gröt

1 dl Whey80+2 bananer eller 2 äpple

100 g (?) pasta+kyckling eller fisk

innan pass 1 dl Whey80+40 g valnötter+60 g bröd

efter pass 1,5 dl Whey 80+3 stora bananer

80 g (?) pasta+ kyckling eller fisk

Nightpro (kaseinprotein)



Proteinintaget är taget 3 gånger min vikt.

Det där med proteinkällor som bas vissa måltider hajade jag inte? :)



Syfte - bygga maximalt, optimal energi+återhämtning, bränna fett...



18 år, 180 cm lång, vikt 82 kg, smal, men inte helt slimmad. Är rädd för att förlora massa om jag drar ner på carbsen och inte får total återhämtning, typ läst om insulin och glykogen...



Hur mycket protein+kolhydrater tar du direkt efter passen...



Slutligen vad är fördelarna med att "pumpa" och dropset som du gör och köra på 30 reps, är inte runt 12 bättre för att bygga massa ? :)



Tack!



2008-08-15 @ 15:29:03
Postat av: Ederer

Alex!



Prova skicka ett mail till ederer[email protected] istället tror den ska funka nu! tar vi det där istället...



MVH

2008-08-19 @ 21:26:28
Postat av: alex

jag skicka ett mail, har du fått det? (:

2008-09-03 @ 14:05:51
Postat av: Ederer

Alex!



Min spray mail funkar tyvärr inte)= använder den inte mer )= ....



MVH

2008-09-03 @ 14:41:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0