Vart tog våren vägen???

Vaknar, kollar ut och vd f.n ser jag??? massa snötäckta bilar )=.. Vill vakna till skön fågelsång och en varm sol som slinker in mellan persiènerna, på med kläderna i med mp3 i öronen (med rosa hörlurar) och ut på en powerwalk, någon som håller med om att det är en perfekt morgon och start på dagen!!!(?) Ja,ja det kommer väl..

Massa grejer att fixa idag, lr allt är ju iofs relativt(!) men för en byggare som har massa tider osv att passa hela dagarna kan även de små utflykterna kräva lite pusslande för att få ihop,..

Jo jag vet att det är "lyxproblem"  !!!


Mitt pusslande blev såhär alla fall, min hjärna tänker högt --- Om jag tar kesellan nu vid kl 13, väntar en timme och äter lunchen (kyckling grönt o ris) vid 14.
sen skyndar jag mig ut för att göra det jag måste fixa, då borde jag hinna vara hemma till 17. för ytterliggare kesella..
 vila 1timme sen väga träningsdrinkar och vara på gymet vid 18.15 träna 1timme, hemma 19.40, äta (kyckling grönt o ris) duscha byta om för att hinna möta Sofia som jobbar kväll ( många typer i denna stad, skulle aldrig förlåta mig själv om nått skulle hända henne, familj e alltid familj, lr hur)
Sen hem igen för kvälls kesella vid kl. 21...


Ganska hyffsat planerande för att vara en Byggare som är smartast när han är på gymet och lyfter skrot upp & ner hahahahaha =)) =))


Okey...Men stopp nr ett i dagens planerande var alltså Kesella, om jag minns rätt hehe=) , sen på med luvan och ut i ett kallt vinterlikt Stockholm )=
image535




Tar med kameran till träningen ikväll, återkommer senare!


Klä er varmt!
///
Ederer

Kommentarer
Postat av: Anna

vinter..brr..under täcket hör man hemma:)

2008-04-09 @ 13:51:48
Postat av: Ederer

Anna!

Absolut...

2008-04-09 @ 13:55:50
Postat av: Charbel

Tjena fan vilken biff!!! hur lång tid sak det vara mellan varje måltid, för bästa resultat? och så tänkte jag på en sak. jag går fortfarande i skolan och är tvungen att äta skolmaten som inte alltid är den bästa :/ vad tycker du om det? eller ska jag ta med mig mat? Tack på förhand

2008-04-09 @ 15:06:33
Postat av: Goodman

keep it up bigboy !

2008-04-09 @ 16:12:04
Postat av: Ederer

Charbel!

hehe tack för orden!!! Tycker det räcker om du äter två mål mat lunch och kväll sen tar nått mellanmål ca var tredje timme för att hålla sockret på en jämn nivå!
Skolmaten funkar perfekt så länge det inte är diet, husmanskost funkar fint!! (bara jobbigt med matlådor, spara det tills diet dax!)

Kör hårt mannen!!

MVH

2008-04-09 @ 16:50:28
Postat av: Ederer

Goodman!

Thanx!!! I will do my best, Promise!!

Take care!

Peace*

2008-04-09 @ 16:52:22
Postat av: Julia

ooh tack, rätt ointressant enligt min åsikt men, skönt att skriva av sig liksom ;)
näeee morgonträningen missade jag ju inte, den försköts bara ngn timma fram, men första lektionen, OCH första bussen missade jag ju dock :d HAHA..

oooh va kul. färg? fälgar?
jaaa lättt, fan de e ju snart.. ooh du kommer bli såå nöjd. e grymt avis på dig nu..

ha de grymt !
J

2008-04-09 @ 18:03:48
URL: http://juvlijja.blogg.se
Postat av: Julia

måste sticka in med att jag verkligen känner samma med tanke på våren... ge oss sooool liksom, ingen fucking snö! :/

2008-04-09 @ 18:05:10
URL: http://juvlijja.blogg.se
Postat av: Anonym

Tjena johan. såg va du svara en kille om hur mycke man skulel äta, liger du alltid på kcal överskott, lr ligger du bara i pos-kvävebalans ? tänkte du väger väl en 95 100 iaf va ? så de blir ju en HEEL del mat om du ska ligga på kcal överskott.

Har klurat lite på de, många säger olika, men man vil ju ha optimalt :D !!!

2008-04-09 @ 20:18:03
Postat av: Jenny

Söt du är som tar han om din Sofia :) En väldigt fin tjej som du är och ska vara rädd om.. det e bra det!
Kram

2008-04-09 @ 20:30:26
Postat av: Ederer

Julia!

aha med du gjorde det inget, träning går alltid först hehe=))

Ja la till dig på msn förut, om du undrar vem det e=)

Take care!

2008-04-09 @ 21:36:54
Postat av: Ederer

Jenny!

Jag e alltid snäll,en självklarhet att man alltid ska va snäll mot sin tjej!!!

skickar ett mail till dig sen vännen...

Kram

2008-04-09 @ 21:40:32
Postat av: Ederer

Anonym=)

Nja sa bara att jag tyckte han kunde äta skolmaten eftersom han går i skolan, det gjorde jag under alla år... bara dumt att bli fanatisk i tidig ålder!!!! det går att bygga ändå!! sen mellanmål vart tredje timme räcker bra!!

Nu till din fråga... Kcal överskott, jag försöker ligga så lite plus som möjligt för att orka dagen och ha full kraft i träningen, så man kan kalla det "kväve balans" om du vill! jag räknar bara kcal i runda slängar offseason, mer noggran med protein och kolhydrat fördelningen och att inta dem vid rätt tillfällen under dagen!!
så "bulka" går FET bort för mig... Bara jobbigt när fettet ska bort sen (= tro mig jag VET hehe=)))

Ha en soft kväll!!

MVH

2008-04-09 @ 21:46:47
Postat av: Ederer

Anonym!
... kom på ... sen kan man ju inte stirra sig blind på vad man väger utan måste ju även se till hur aktiv man är under dagen osv... jag rör mig inte speciellt mycket förutom träningen.. så går inte åt så mycket!!

2008-04-09 @ 21:48:18
Postat av: Julia

precis ;)
jaha okej, trevligt. inte fått ngn förfrågan än men.
kommer väl..

Ha de !

2008-04-09 @ 21:52:51
URL: http://juvlijja.blogg.se
Postat av: Brunk

Hehe "anonym" va inte meningen, men namnet kom ej med :P

iaf tack för svaret!! ja väger 92 kg så ja har fått "sagt till mig" att äta då ca 4300 kcal för att ligga på lite överskott, men när man sitter å räknar mat sen så blir de ett JÄÄVLA helvete ! man gör ju inget annat än - äta mat-va proppmät-må dåligt i en kvart- laga mat- toa- sen samma veva igen..
å då är de räknat med lite aktivitet enligt tabeller hit å dit..
men tänkte bara fråga också, har du grymt sponsring nu så du inte behöver jobba, utsan bara fokus på att bygga? :)
du är min "förebild" i gymet, (som du inte hört de förut) hahaha
men de är kul att kika i din blogg var och carannan dag, se va som händer!
Take care! // B

2008-04-09 @ 22:05:58
Postat av: Ederer!

Brunk!

Låter väl som en bra kcal fördelning! jag hamnar runt 4500kcal per dag ungefär och dax vikten är 100,8kg vägde mig nyss på gymet hehe=))

Ser till att fylla upp ett tomt lager på morgonen, sen fyller jag på efter passen iform av en bra drink mix.. för övrigt äter jag små mål under dagen vart tredje timme innehållande mestadels protein!

Kan säga som så här att GYMGROSSISTEN tar bra hand om mig och jag har ett avtal som jag är väldigt nöjd med!!!!!!!!;)
(jobbar dock lite extra åt ett bevakningsföretag runt stureplan lite ibland när jag känner för det=))

Tusen tack för dina ord de värmde kan jag säga!! superkul verkligen att få höra sånt!!! det får mig att kämppa ännu mer!!!!

Du e alltid välkommen att kika i bloggen!!!

Kör hårt nu och lycka till med din träning Brunk!!!

MVH

2008-04-09 @ 22:18:58
Postat av: Brunk

Hehe oki fan va härligt!! de är du fasen värd efter att ha läst dina stories från förra året.
om ja skulle råka gå förbi dig i dörren, bli inte lack då och dra en nacksving om man kommer fram å säger -"ja brukar läsa din blogg, du är king" med lite schluudder,och vill ta en bild haha.(inte för att ja hänger där regelbundet, men ngn gång per år kanske)
haha anyway, de är jag som ska tacka för alla goa svar, och inspiration!
// brunk

2008-04-09 @ 22:28:06
Postat av: Ederer

haha haha nee f.n jag brottas inte ofta, går att prata om det mesta=)) ..Seriöst så kom gärna fram och hälsa om du ser mig, bara kul=)) Klart vi kan ta en bild!

Sen fixar jag VIP för kvällen åt dig!!

Tack igen för orden!!!!!!!!!

2008-04-09 @ 22:42:24
Postat av: Sofia

Gooooo* du e som kom och mötte mig i regnet, känner mig alltid trygg när du är med älskling =)

Nu kom du ur duschen i bara en handuk *finast*

Kryper ner så länge, hoppas du kommer snart...LOVE*

2008-04-09 @ 23:29:54
Postat av: Per

Tjo.

Du är en förebild, men jag har en fråga är du en så kallad ''cleanmachine'' ?

2008-04-09 @ 23:30:40
Postat av: Ederer!

Per!

tack Per superkul att höra!!!

Tränat sen -94 och kärleken till träning bara växer!!! vill hålla på med detta lääääänge!!!

Så självklart Cleanmachine - Clean Body and Clean Mind always!!!

SKöt om dig!!

MVH

2008-04-09 @ 23:38:19
Postat av: Anonym

Roligt att se din ödmjukhet Johan, man kommer inte långt på att vara en "spännpropp", men iaf du bjuder lite extra på dig kanske man måste inom sporten? Diggar dock din stil!=)

Undrar lite vad jobbar du som? Vad har du för utbildning?

Bra att du mötte tjejjen din!;), "jag vågar inte gå fram till den dära gorillan" är det ofta dom "småglin" som busar,leker allan säger när de är välväxta karlar som tar hand om sina flickvänner!

Må bäst, hoppas få se dig glöda lite på scen då du fick en bra rivstart!

MVH!

2008-04-09 @ 23:42:38
Postat av: Ederer

Anonym=)

Tack för dina vänliga ord, seriöst så betyder det mycket att få höra sånt!! försöker alltid behandla andra som man själv vill bli, "störst går först" mentalitet finns inte hos mig..
Är inte mer för átt man kanske råkar ha lite större biceps än medelsvensson!!!
..Ser det här som min sport som jag tar seriöst!!

Jag är utbildad Ungdomskonsulent & Ledsagare för barn med särskilda behov, jobbat med barn och ungdomar i alla åldrar från 7-20år!! även som Ledsagare för handikappade barn på kvällar och helger..Älskar verkligen mitt yrke som jag jobbat med sen år-00!

haha a kanske det!? men såna fall är jag en snäll gorilla hahahaha , man kommer längst med det!!!

Tack igen, jag är 100% laddad för tävlingar i höst!! ska göra mitt bästa!

detsamma o lycka till med dina mål i livet!!!

Sköt om dig!!

MVH

2008-04-10 @ 00:14:36
Postat av: Anonym!

Heter anonym duvet ju ändå inte vem jag är!:)

Till Per: Du har bara en kropp ta hand om den och vårda den en lång och bra träningskarriär bygger en bra och stabil kropp precis som Johans, bara kämpa på så når du dina mål!

Johan: Härligt! Sånt gillar jag! Kommer hålla koll på dig när du gör entre, trivs man med det man gillar så syns det! ;) , ta väl hand om dig och hoppas du och flickvännen får det bra framöver också!

MVH!

2008-04-10 @ 00:27:55
Postat av: Jenny

Får hålla med.. va ödmjuk du verkar:) En fråga bara?
Är de nåt bra me kesella eftersom att du äter de flera ggr om dagen? är de ett bra mellanmål?

/Trogen läsare

2008-04-10 @ 07:11:51
Postat av: Ederer

Jenny!

Tack för orden=))

Absolut kesella1% är enligt mig det bästa mellanmålet man kan äta,innehåller minimalt med fett,inga kolhydrater och massa protein!! ,dessutom får man en bra mättnadskänsla på det!!! , mitt tips är att blanda i valfri funlight saft och röra om, blir riktigt gott!! (min favorit e jordgubbssmak)
Billigast att köpa på lidl, ta en halvnburk 250g per mellanmål, GRYMT BRA!!!!!

Kul att du följer bloggen=) , om du provar kesella med funlight måste du skriva o säga vad du tyckte sen!!

Take care!

2008-04-10 @ 11:00:52
Postat av: Jenny

Åååh jätte bra, då vet jag! Ringde mamma direkt så hon fick handla med;)

Klart jag följer bloggen.. du skriver ju om det som intresserar mig mest och du kan mkt så jag snappar upp;)

Ha de gott!!:)

2008-04-10 @ 12:07:52
Postat av: Leila

En äkta gentleman! Härligt ;)

2008-04-10 @ 18:24:21
URL: http://leila.blogg.se/diet
Postat av: Ederer

Leila!

Tack=) ...ALWAYS!!!!

2008-04-11 @ 01:20:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0