Leg day is...

Pure pain...

Minst en gång i veckan står det Ben på schemat, känslan efter passet är alltid grymt skön! Känslan precis innan på väg till gymet är alltid lite ångestladdad...För det gör ont...Sjukt ont...Det vet alla ni som kört benen till fullkomlig failure.
Tänker ärligt talat minst en gång per benpass när det gör som ondast, typ när man har så ont att det trycker ända upp i hjärnan och benen spränger obeskrivbart och coach säger --- 5reps till ... Just då är det inte kul och hjärnan säger
--Du måste va dum i huvudet som utsätter dig för det här frivilligt istället för att ligga hemma framför soffan :D


Men ca30 sekunder senare har man på nått sätt klarat av de där 5sista sjukt onda repsen..
 

Thats why we live in this world!!!!!


Kommer den dagen då inte glöden att få upp "de sista 5repsen"  finns, ska jag nog tacka för mig, då har ändå glädjen för the Iron Game försvunnit...


Började med benspark trippeldropp 5set
image538

Benen sprängde så mycket att det var svårt att böja dem, gick som en stelgubbe till nästa övning, utfall...5set

image539

Utfall som jag tror många underskattar, den är grym!!!!  Benen sprängde sjukt här,
tänkte ---Kan andra så kan jag , sen gick det några reps till, bara för att jag INTE "vill va sämre än de andra"
Vilka andra?? Jag Vet inte(?) Men bra sätt att lura hjärnan!!!


Övning 3 utfall i smith 5set  a`la Lee Priest (byggarproffs i usa) , kör den med ett ben itaget och låter det vilande benet ALDRIG stöda i marken, alltså inte som vanliga utfall när man använder det andra benet att stötta ifrån med,
Grymt jobbig övning som verkligen prickskjuter framsidan på låret

image540


avslutade med att superseta liggande lårcurl med högreps benspark utan vila mellan.. 5set

image541





GAME OVER
.... (här börjar den där sköna känslan infinna sig hehehe=))

image542







Ikväll (Fredag) ska jag prova ett för mig nytt Gym, Flex Gym i Hagsätra, ska träna ett pass armar med den tävlande Västerås byggarn Anders Carlson...kul=) ...


Kameran är med även ikväll!
///
Ederer

Kommentarer
Postat av: Brunk

Måste bara säga, FAN va cooool tränings tröjja !Egen design ? De ser ballt när boys med bra bröstkulor kör sådana dära tröjjor - "tummen upp"

2008-04-11 @ 09:49:33
Postat av: Anonym

Tjena johan! testade lite grejer idag från dina tips, blev 4 övningar,4 set på varje muskel (biceps,triceps) helt nytt kändes det för mig, allt gjort på prick en timma. känns lite som om man har slöat när man hade mer vila innan, TACKAR

MVH Lundberg

2008-04-11 @ 09:50:55
Postat av: Matti

Du kör på som vanligt ser jag, ingen jävla hejd!!

2008-04-12 @ 09:43:09
Postat av: Tony

e det bara jag eller visst e du lik Dennis James?!
Kul att de går så bra för dig, Fortsätt som du gör så vi får se dig överst på pallen
fler ggr!

2008-04-12 @ 09:43:56
Postat av: Ederer

Brunk!

Tack för det=)) ..A man kan kalla det egen design, den var sjukt trång i halsen/nacken så jag klippte upp den "lite" hehe=)

Take care

2008-04-12 @ 11:08:55
Postat av: Ederer!

Lundberg!

Kul att höra!!! Kör hårt nu!!

MVH

2008-04-12 @ 11:10:42
Postat av: Ederer

Matti!

Tack!! Allt lr inget detta år är det som gäller!!!!!!!!!!

Hoppas det flyter för dig med!!!!

2008-04-12 @ 11:13:58
Postat av: Ederer

Tony!

Tjena!!!

Hehe jo det är fler som sagt det... Fredrik Age skrev det bla i Body efter jag tävlat=) , vet inte om jag tycker det är bra lr dåligt, men jag kan leva med det=)

Tackar så hemskt mycket för de vänliga orden!!! Ska ge allt tills nästa tävling får man se hur långt man räcker till...Ska göra mitt bästa alla fall!!

Ha en trevlig helg och lycka till me din egen träning

2008-04-12 @ 11:14:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0