Ingen Ätardag denna helg...

Denna helg har gått helt i träningens tecken,både vad gäller kost & träning, brukar annars ha en vad vi i min sport kallar "ätardag" varje lördag, men eftersom det slank ner en pizza o lite annat onyttigt i torsdags under Tv-spels kvällen me grabbarna fick det bli en helstrikt lördag!


Många anser ju att det man håller på med är "fanatisk kosthållning".. Hur jag ser på saken? Jag trivs o mår bra med att ha lite koll på vad jag stoppar i mig under veckorna, ser det inte som en uppoffring att välja de lite nyttigare alternativen och tar gärna den där lilla extra stunden i mataffären för att kolla innehållsförteckningar o kalorier.


Så de som anser det som fanatiskt...deras problem inte mitt!!


Eftersom jag mår bra av det kommer jag självklart fortsätta med det, om jag en dag skulle vakna upp o se det som en börda o ha ångets osv, skulle jag helt enkelt sluta upp med det, huvudsaken e att man trivs!!


En vanlig vardag kan se ut så här matmässigt:


Frukost: Gröt + protein och kosttillskott

mellanmål: protein + ett äpple

Lunch: fullkornspasta med antingen kyckling,tonfisk lr torsk + lite grönt

Eftermiddag innan träning: Gröt + protein

Efter träning: protein+kolhydratpulver

Middag: Fullkornspasta och kyckling filè med lite grönt

Kväll innan sovdax: Nån proteinkälla


En typisk lördag & ätardag kan se ut så här i matväg:


Frukost: Gröt o några mackor med nått gott pålägg

mellanmål: oftast nått gott fikabröd direkt från nått bageri!!

Lunch o middag: Lasagne, Pizza, hamburgare, thaimat ...Vad jag e sugen på helt enkelt!

sen slinker det alltid ner: massa choklad, glass,chips!!


För det första uppskattar man alla smaker mycket mer om man bara håller det till en dag/V ,blir som julafton varje vecka=) !!

Och efter en sådan dag känns det bara skönt att på söndagen återgå till en kost med "lite tänk i".


Ser verkligen fram emot alla tränandes höjdpunkt som inträffar om nån v. FITNESSFESTIVALEN i Göteborg, En perfekt plats att avsluta träningsåret på, inspiration & motivation!

Kommer längta efter att komma i tävlingsform redan i bilen på väg hem därifrån, en riktigt multivitamin som kommer räcka långt in på -08, perfekt det när det väntas "hungrigare tider" ...
image4

Ny vecka med nya tag både i gymet & utanför!!!

Återkommer imorgon igen...

Take Care!!

/// Ederer


Kommentarer
Postat av: Sofia

Läser din blogg som du vet=)
Vill bara säga att Jag tycker du är underbar på alla sätt och vis...vill att du ska veta det! Saknar dig genast när jag läser om dig och du inte är här hos mig=(
Hoppas vi ses snart!

2007-11-20 @ 01:41:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0