Alla kan eller?!...


Vem bestämmer en människas begränsingar??


Har genom alla mina år inom skolvärlden lärt mig att med självförtroende kan man försätta berg! Fick år 2005 äran att ta hand om en liten rullstols bunden kille som ansågs som omöjlig, hade avverkat 13st olika assistenter på 2år!!!!!!!

Fick höra pratet i personalrummet  - Lycka till Johan! men killen har inte sagt ett enda ord det senaste året & när det är rast kommer du bara få sitta o titta på honom för han vägrar gå in i skolans cafè, men som sagt lycka till!!

Ord som rann av mig lika fort som jag hörde dem...
Hade ja gett honom en ärlig chans om ja lyssnat o tagit till mig vad de "välutbildade lärarna" sagt? NEJ!!!


Tre månader senare kunde vi sitta flera timmar o prata om allt från snygga brudar o favorit filmer till livets menning, JA HAN KUNDE PRATA!!

Vem var först att skriva upp sig när tillfälle fanns att få jobba i cafèterian?? Jo han! samma kille som "inte vågade gå in där", stod alltså i luckan o sålde glas o kakor till heeela skolan!!!!!

Han hade träffat någon som inte såg hans hinder lr sjukdom, utan nån som trodde på honom, det gav honom självförtroendet och livsglädjen tillbaka, tänk vad lite det behövs ibland!!


Min lille vän gick bort förra året, jag vet att han slapp tänka på sina "begränsningar" sista tiden, för de fanns inte för oss!!  tänker på dig ibland buddy!!!

Vad jag vill säga är att man måste våga tro på sig själv i livet, finns ingen mall för hur man ska leva,tycker man ska och borde utan att nån ifrågasätter, få göra vad man vill o mår bra av, så länge man inte e dum och så länge respekterar andra individer!


Jag har personligen bestämt mig för att JAG och bara JAG kommer få bestämma vilka begränsningar som finns i mitt liv!


Så alla ni som placerar andra människor i olika "fack"....Tänk om!!
sätt gärna dina egna begränsningar, men låt andra få bestämma sina sjäv!
Med rätt stöttning kan alla hitta självförtoendet och uppnå sina mål! stora som små, vilket ger livsglädje! vilket resulterar i en Gladare värld för alla!!! ==)))


Vissa dagar funderar man mer än andra så är det bara.... Nu ska jag packa, ska åka till värmland över helgen o träna lite, kul kul!!   Trevlig helg, ses måndag igen!!


Till sist, sätt upp ett mål o låt ingen tala om för dig vad du klarar o inte, ingenting è omöjligt lr hur heter det ==)))
Alla måste börja någonstans...
image5
///EDERER


Kommentarer
Postat av: Vanessa Frykman

Jävla vilken skillnad på bilderna !!!! way to go

2007-11-16 @ 19:40:36
Postat av: annie

hehe bra jobbat! =)

2007-12-03 @ 14:22:47
URL: http://lacatus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0